Supporttekniker sökes till AddSecure!

Supporttekniker sökes till AddSecure!

Arbetsbeskrivning

Har du någon tidigare erfarenhet av kundsupport? Besitter du en stor teknisk kompetens och har förmågan att pedagogiskt förklara ett problem? Är du kanske extra intresserad av IoT och söker en kul tjänst med mycket samarbete så måste du läsare vidare!
Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till vår kund AddSecures servicedesk. I rollen som supporttekniker kommer du i servicedesken att tillsammans med dina kollegor hantera de ärenden som inkommer via telefon, mejl och ärendehanteringssystem. Samtalen är ofta av varierad karaktär då du hjälper både kunderna till AddSecure med beställningar och felsökning samt tekniker och installatörer när de är ute på anläggningar och installerar och felsöker. Ibland händer det att man behöver vidarebefordra ärenden till andra avdelningar för vidare hjälp.
Vi tror att du som söker vill ha en tjänst där du får visa upp din breda tekniska kompetens. Du trivs ypperligt med att samarbete nära dina kollegor och är helt prestigelös inför de inkommande ärendena. Du är analytiskt lagd och kan utan svårigheter anpassa din kommunikation på ett pedagogiskt sätt gentemot din motpart. Eftersom AddSecures produktsortiment är så pass brett så behöver man jobba väldigt nära sina kollegor då man ofta behöver stöd från sina kollegor för att kunna lösa de problem som inkommer, samt att företaget gärna utbildar internt för att hålla kompetensen hög inom servicedesk. AddSecure tillämpar ofta mentorskap under upplärningsfasen för att säkerställa att man får rätt förutsättningar både för dig som medarbetare och för verksamheten.
Tjänsten är placerad vid Telefonplan, Stockholm.
Om AddSecure
AddSecure är ett expanderande internationellt företag vars verksamhet går ut på att förse sina kunder och partners med säkra lösningar för kritisk kommunikation och datahantering. Det är ofta kritiska system så som larmöverföring så det är av yttersta vikt att överföringen är både tillförlitlig och säker. AddSecure jobbar enligt ITIL Foundation.
Låter detta som den perfekta tjänsten för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
 Vi tror att du har:
Tidigare erfarenhet av servicedesk-miljöer
Tidigare erfarenhet av att arbeta i arbetslag
Systemvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Nätverkskunskaper
Tidigare erfarenhet av ITIL

 Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare där 6 månaders provanställning tillämpas med god chans till överrekrytering hos kund. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
 Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31527 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 5 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024