OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Basefarm startades i juli 2000 med fokus på att leverera högkvalitativa Internettjänster för aktörer som har nätet som en huvudarena för sina kunder.Företaget har idag cirka 80 medarbetare i Sverige och Norge och levererar tjänster över Skandinavien med huvudfokus på media, e-handel och servicetorg.Ett av Basefarms senaste projekt är TV4 Anytime som erbjuder tittarna nya möjligheter att bestämma sitt TV-utbud.För mer information se: www.basefarm.se Arbetsbeskrivning: Basefarm söker nu två supporttekniker till kontoret i Stockholm.Tillsammans med en kollega kommer du att ingå i Basefarms svenska supportteam.Arbetet kommer att innebära totalansvar för supporten åt Basefarms kunder.I dina ansvarsområden kommer ingå att mottaga samtal och hantera kundhändelser i form av beställningar, ändringar, felmeddelanden och övriga tekniska förfrågningar och ändringar/konfigurering.Stort fokus kommer att ligga vid förstklassig teknisk kund-/företagssupport vad gäller Basefarms 3 huvudområden: Basdrift, Applikationsdrift och Hosting.Denna support kommer uteslutande att ges per telefon och e-post.Du kommer i din roll på Basefarm ges möjligheten att bygga upp supportfunktionen tillsammans med din kollega samt därmed vara med i utvecklingsprocessen och expensionen av densamma.Supportfukntionen är en av de viktigaste i Basefarms organisation och verksamhetside då den utgör kundernas första kontakt med Basefarm där kunderna är några av Sveriges största aktörer på företagsmarknaden.Du skall vara beredd att resa då utbildning och team-building kommer att förekomma löpande på Basefarm i Norge.Vidare kommer tjänsten att vara av skifttyp vilket innebär att visst helg- och kvällsarbete kan förekomma.Notera att vi för denna tjänst söker 2 personer.Krav på person: Vi söker Dig med relevant utbildning inom Data/IT.Du har ett genuint intresse för teknik och datorer i allmänhet och nätverks- och applikationslösningar samt drift i synnerhet.Du är en sann problemlösare som gillar nya utmaningar!Du bör ha någon erfarenhet av supportarbete med motsvarande funktion alternativt erfarenhet elle kunskaper kring nätverks-och/eller serverdrift.Projekt- eller teamledarroll över supportfunktion är mycket meriterande.Då Basefarm i huvudsak arbetar med opensourcelösningar i Unix- och Linuxmiljö är det ett krav att Du behärskar dessa plattformar.Kunskaper i Windows servermiljöer är önskvärda.Databas- och utvecklarkunskaper är meriterande men ej ett krav.Då nära samarbete med Basefarm.no kommer att förekomma är kunskaper i norska, utöver goda kunskaper i svenska meriterande.Som person är Du strukturerad, kvalitetsmedveten samt har en problemlösande attityd. Start: Snarast enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (40 tim/v inkl.skifttgång i form av kvällar & helger kan förekomma) Lön: Månadslön enligt ök med kund.Ansökan: Urval sker löpande varför vi ber Dig inkomma med Din ansökan omgående märkt med referensnummer.Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera Ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl