OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Positiv, utåtriktad och nyfiken på att lära nytt – är det tre attribut som beskriver dig? Har du arbetslivserfarenhet från en roll på support och ett stort tekniskt intresse? Ger du alltid den bästa servicen och vill få chans att bygga på dina IT-kunskaper? Läs gärna vidare, vi tror att det här kan vara en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido hjälper nu vår kund Bedege att hitta sin nästa Supporttekniker! Bedege erbjuder effektiva affärssystem, kassalösningar och betalningslösningar primärt till detaljhandeln. Deras vision är att göra detaljhandelsföretags vardag bekymmersfri såväl på huvudkontoren som ute i butikerna. Detta genom att bygga system och lösningar utifrån varje unik kunds organisation och bransch och att agera snabbt och lösa problem i den tekniska infrastrukturen innan butikspersonalen märker av felet. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker kan du förvänta dig en supportroll som är en blandning mellan 1st och 2nd line. Företaget erbjuder många olika slags affärssystem åt sina kunder som du och dina kollegor är med och supporterar. Arten på ärendena kan bland annat vara frågor rörande artiklar som inte hittas, nätverk som ligger nere eller fel på hårdvara. Ärendena hanteras i ett ärendehanteringssystem och support sker via telefon och fjärrstyrning. Det är 16 personer som arbetar i supporten med felsökning avseende såväl mjuk- som hårdvara. På avdelningen råder en prestigelös stämning där alla hjälps åt och ställer upp för varandra.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare som är driven och gärna bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi tror att du är en serviceminded, ödmjuk och prestigelös person som har en stor vilja att utvecklas inom dina kompetenser. Som person har du en prestigelös inställning och stöttar gärna dina kollegor för att tillsammans skapa bättre resultat! Bedege är en stabil organisation som lägger stor vikt vid medarbetarna, vilket på sikt kan innebära stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Låter detta som en tjänst för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
1 års erfarenhet från en roll som 1st line support
Goda kunskaper i Windowsmiljö
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska
Meriterande:
Utbildning inom IT eller ekonomi
Kunskaper inom SQL samt ERP-lösningar
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos kunden. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för den här processen är Fredrika Lundmark som nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33712 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.