OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Perido är på jakt efter en 2:nd line supporttekniker till Dental IT, ett företag som tillhandahåller smarta och kompletta IT-lösningar för tandläkarkliniker över hela Sverige. Dental IT arbetar med utbyggnad och hårdvaruinstallation på plats, drift, vidareutveckling av IT-miljön och mycket mer. Att vara nära och pålitliga samarbetspartners, oavsett om det gäller drift, support eller inköp av hårdvara, är viktigt för Dental IT.
I rollen som 2:nd line supporttekniker kommer du både att arbeta på Dental IT’s kontor i Stockholm, men även på plats hos kund. Detta medför en omväxlande roll med resor runt om hela landet. Att hjälpa till med installationer av servrar, klienter, skrivare och routrar är en viktig del av rollen, precis som att hjälpa kunder med allt från enkla supportärenden till svårare drift- och nätverksproblematik. Utöver detta kommer du att arbeta med felsökning av mjuk- och hårdvara så som Microsoft Office 365 och du kommer även att komma i kontakt med databaser så som Microsoft SQL. För att du ska få de bästa förutsättningarna att komma in i rollen och på företaget kommer det att finnas handledning i form av erfarna och hjälpsamma kollegor.
I rollen som 2:nd line support får du stor användning för din sociala och kommunikativa sida då du dagligen hjälper användare via telefon och på plats. Du bör vara en ansvarsfull person som trivs i en händelserik miljö med mycket kundfokus. Att vara pedagogisk är något som faller sig naturligt för dig och du trivs med att hjälpa människor! Här finns en möjlighet att ta sig an en givande tjänst på ett spännande företag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
Gymnasial utbildning
Kunskaper inom Microsoft Office 365
God förmåga att hantera nätverk, konfigurera routrar och switchar
Tidigare erfarenhet av supportroll (tekniker 1 – 3 år)
Kunskaper inom Microsoft AD (Activedirectory)
B-körkort
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
Kunskaper inom Microsoft Hyper-V
Kunskaper inom Microsoft Azure
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Letar du efter nya utmaningar i en roll som 2:nd line supporttekniker? Är du en social och kommunikativ person kommer du att passa utmärkt för den här omväxlande rollen! Här får du hjälpa användare både via telefon, mail och på plats hos kunder.
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30041 i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se