OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter dig som trivs med att ge kunder service, vara den som har koll på läget och älskar IT!
Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot samtal och mejl från kunder och hjälpa dem med deras IT-relaterade problem. Exempel på vad du kommer göra om dagarna:
- Felsöka, installera applikationer och hantera beställningar
- Ta emot ärenden som du sedan har uppföljningsansvar på
- Lära dig kundernas tekniska miljö, verksamhet och avtal
Sammanfattningsvis: Problemlösning och kluringar att lösa varje dag!
Några av de tekniska områdena du kommer arbeta med är:
- Windows 7/10
- Citrix
- Outloock och Exchange
- Active Directory
- MS Office
- Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
- Skrivare och skrivarhantering
- Hårdvarurelaterade frågar
- Office 365
Din gymnasieutbildning eller annan utbildning hade troligtvis en teknisk inriktning. Du är nyfiken, vill lära dig och arbetar för långsiktiga relationer. Det är meriterande om du har en YH-examen inom IT alternativt har arbetat med teknisk support tidigare. Det är ett krav att du talar och skriver svenska på modersmålsnivå.
Du kommer lära dig massor av dina kollegor och din problemlösningsförmåga utvecklas varje dag. Du är klippan man kan lite på som tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Joina det bästa supportlaget i Malmö! Urval sker löpande.