OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Positiv, utåtriktad och nyfiken på att lära nytt – är det tre attribut som beskriver dig? Har du arbetslivserfarenhet från en roll på support och ett stort tekniskt intresse? Ger du alltid den bästa servicen och vill få chans att bygga på dina IT-kunskaper? Läs gärna vidare, vi tror att det här kan vara en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker en supporttekniker till vår kund, ett familjärt företag med som är aktiva inom IT och verksamhetsstyrning, främst inom detaljhandeln. Deras verksamhet går ut på att erbjuda effektiva affärssystem och kassalösningar. Innan tillträde tas UC och registerkoll. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker kan du förvänta dig en supportroll som är en blandning mellan 1st och 2nd line. Företaget erbjuder många olika slags affärssystem åt sina kunder som du och dina kollegor är med och supporterar. Alla hjälper varandra så gott det går och skulle det finnas någon uppgift som en kollega är mer lämpad för så kommer denne gladeligen att ta över. Alla svarar dock på alla ärenden som inkommer via telefon och mejl. Det är omkring 15 personer som arbetar i supporten med felsökning avseende såväl mjuk- som hårdvara.
Arbetstiderna är mellan 06–22 och det kommer vara ett löpande 8 veckors-schema som inkluderar helger, kvällar och helgdagar.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare som är driven och gärna bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi tror att du är en serviceminded, ödmjuk och prestigelös person som har en stor vilja att utvecklas inom dina kompetenser. Bland kollegorna finns ett stort intresse för datorspel (CS, WoW, CoD) så om du delar detta intresse tror vi att du kommer att stormtrivas!
Låter detta som en tjänst för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av arbete i supportroll under minst 2 år
God teknisk förståelse
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Förmåga att kunna förstå norska
Omfattning och tillträde
Heltid, direktrekrytering som innebär tillsvidareanställning hos kunden. Tillträde under april 2022 efter överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för den här processen är Frida Månsson som nås på mejl frida.mansson@perido.se.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33126 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.