OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att jobba i ett härligt team, med ny teknik och nära samarbete med kund? Vi på Iver siktar och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och vi behöver dig! Vi söker dig som är supporttekniker till vårt Technical Assistance Center. Välkommen till oss!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din roll som supporttekniker är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar.
Som supporttekniker i vårt Technical Assistance Center supporterar du våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team. Du trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med ditt team.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.
Vi tror att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom teknik, IT eller liknande, eller så älskar du teknik och är självlärd. Arbetslivserfarenhet inom området är mycket meriterande, men inget krav. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skift. Ytterligare språkkunskaper är alltid ett plus.
Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll, där du tillsammans med härliga kollegor är med och skapar nordens bästa IT-support för våra kunder. Engagerade medarbetare är grunden till nöjda kunder och hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa.
Placeringsort:
Placeringsort för denna roll är på ett av våra kontor i Alingsås, Göteborg eller Skövde.
Ansökan:
Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla Iver. Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2021-10-22. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen att kontakta Fanny Svensson (fanny.svensson@iver.se) eller Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) för frågor eller funderingar.
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir