Supporttekniker sökes till myndighet! – Ett års erfarenhet krävs

Supporttekniker sökes till myndighet! – Ett års erfarenhet krävs

Arbetsbeskrivning

Har du en högskoleutbildning inom IT och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, alternativt gymnasieutbildning samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete? Passar attributen kommunikativ, lösningsorienterad och tålmodig väl in på dig? Då kan det här vara något för dig! Läs gärna vidare för att se om du håller med.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en supporttekniker till vår kund, en myndighet som bl.a. värnar om miljön, skyddar djur och växter samt arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. Kontoret är beläget i natursköna Jönköping. Viss möjlighet till distansarbete finns.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker är ditt huvudsakliga ansvar att lösa första linjens supportärenden inom områden såsom PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning. Du spelar en nyckelroll i att främja samarbetet mellan Servicedesken och andra avdelningar samt underleverantörer. Din professionalism och fokus på kundens behov är av yttersta vikt för att kontinuerligt förbättra verksamheten. Arbetet bedrivs enligt ITIL och i ärendehanteringssystemet Marval. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Dina egenskaper
Som supporttekniker behöver du vara kommunikativ och tålmodig för att effektivt hjälpa användare med tekniska problem. Du bör ha en stark problemlösningsförmåga för att förstå användarnas behov. Att du besitter en god organisationsförmåga är viktigt då du hanterar flera ärenden samtidigt och behöver prioritera dem korrekt. Slutligen är din tekniska kompetens och självständighet avgörande för att snabbt lösa problem och förbättra den tekniska supporten.
Är det här en utmaning du vill ta dig an?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst ett års erfarenhet av linjearbete (förvaltning) i en driftorganisation samt användarsupport
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Djup kompetens inom MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, skrivare och konferensutrustning
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval
ITIL-kompetens
Två år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll
Erfarenhet av att arbete som supporttekniker i offentlig sektor med över 500 användare

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31, med chans till förlängning på en månad. Start i mitten av augusti.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34611 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 13 juni 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024