OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett seriöst intresse av IT som du gärna använder för att hjälpa användare avseende hård- och mjukvara? Tycker du att det låter spännande att arbeta i en betydligt bredare roll än i en traditionell supportteknikerroll? Då ska just du läsa extra noga!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en supporttekniker, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete sker från kontoret i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Du tar emot, registrerar, kategoriserar och prioriterar inkommande ärenden tillsammans med ditt team och strävar mot att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Mer specifikt kommer ditt arbete att inkludera:
Första linjen IT-support (telefonmottagning och webbformulär) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm.
Ta emot, registrera, kategorisera, felsöker, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till Trafikverkets IT-support.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har en god social kompetens och en hög servicekänsla gentemot användaren. Du är van vid att arbeta utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Vi ser även att du är driven och besitter en hög analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och komma med en lösning. Vidare ser vi att du kommer med egna förslag på förbättring, och är med och bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologisk Helpdesk)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-03-28 med möjlighet till förlängning. Start 2024-08-31.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra Gudmundsson som kan nås på mejl sandra.gudmundsson@perido.se Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34033 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.