Supporttekniker sökes till Nordlo i Göteborg

Supporttekniker sökes till Nordlo i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Tycker du det är roligt med felsökning, problemlösning och samtidigt givande att ge bra service till andra människor? Om du vill jobba i en teknisk ServiceDesk passar den här rollen dig perfekt.
Vem är du?
Som person är du nyfiken, engagerad och driven. Du har ett stort intresse för IT, felsökning och problemlösning samt tycker det är roligt att kommunicera med såväl kollegor som kunder. Du motiveras av att arbeta i team, och tycker det är viktigare med laget än jaget.
För att lyckas som Supporttekniker i vår verksamhet ser vi vidare att du har följande
Gymnasial utbildning inom IT
Tidigare erfarenhet som Supporttekniker/arbete i ServiceDesk
Ett tekniskt intresse som gör att du håller dig uppdaterad inom den senaste tekniken
Förmåga att obehindrat uttrycka dig på svenska i tal och skrift

B-körkort är meriterande men inget krav.


Vad kan du förvänta dig av rollen?
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. I vår ServiceDesk ges du stort utrymme att utifrån din egen kompetensnivå lösa ärenden på olika svårighetsgrader. Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss.
En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, fjärrstyrning eller på plats hos kund bistår med support, ger tekniska råd, hanterar driftstörningar och effektiviserar IT-miljön. Genom varierande arbetsuppgifter och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.
Du kommer ha en bas i ett av våra leveransteam och i ett tätt samarbete jobbar du med ditt team mot ett antal av våra kunder. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo där vi alltid strävar gemensamt mot våra mål. Hos oss rekryteras du för din förmåga och dina personliga egenskaper, och du väljer själv hur långt du vill gå.
Vi erbjuder
Våra medarbetare är vår största tillgång och att du ges förutsättningar att må bra är därför en av våra högsta prioriteringar. Vi erbjuder bland annat en sjukvårdsförsäkring, möjligheten till återkommande hälsoundersökningar, friskvårdsbidrag och olika friskvårdsaktiviteter.
Som företag anser vi att det är viktigt att ge tillbaka till det samhälle vi finns och agerar i och är därför stolta över vårt hållbarhetsarbete som du kan läsa mer om på vår hemsida.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder. Vi har en decentraliserad organisationsmodell med ett delegerat beslutsmandat, där du ges möjlighet att driva din egen och kundens utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordlo Improve AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Postadress

Miraallén 2
Göteborg, 41758

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024