OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordlo Jönköping AB
Vill du vara med och forma framtiden inom IT och digitalisering tillsammans med oss på Nordlo?
Vi söker dig som vill jobba i vårt kundstöd i Jönköping:
Som en del av vårt kundstödsteam i Jönköping får du chansen att göra skillnad för våra kunder varje dag och samtidigt får du stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.
Du hjälper till med allt från små frågor till stora utmaningar som rör IT och digitalisering.
Du är en person som är engagerad i IT frågor och har ett stort intresse att följa de senaste trenderna. Du är också bra på att kommunicera med kunder och förklara tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du trivs i ett högt tempo och vill vara en del av ett härligt team med högt i tak.
För att passa in i vårt kundstödsteam behöver du:
- Kunna prata och skriva flytande svenska och engelska
- Kunna förklara både enkla och komplicerade problem på ett lättförståeligt sätt
- Vara ansvarsfull och noggrann i ditt arbete
- Ha tålamod och glädje i att hjälpa kunder med teknikproblem
- Se tekniska problem som en möjlighet och utmaning att lära dig nya saker
- Vilja utvecklas i samma takt som tekniken
- Ha en bred teknisk kompetens och vara lösningsorienterad samt ha stor flexibilitet
- Ha ambitionen att våra kunder alltid har en fungerande och bra IT-miljö
- Ha god kunskap och vara intresserad av IT-lösningar i allmänhet
Meriterande om du har tidigare erfarenhet eller kunskap inom nedan teknikområden:
- Microsoft 365 / Azure
- Active Directory / Windows Server
- Nätverksteknik
- Citrix
- Windows OS / macOS
Vi erbjuder
Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo – oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.
Vid rekrytering hos oss på Nordlo fokuserar vi utöver kompetens på dig som person och din potential. Hos oss kan arbetet vara både självständigt, i ett team eller i olika projektuppdrag. Vi lovar dig ett expansivt bolag, med mycket stor möjlighet till utveckling och ett gott samarbete med många härliga kollegor.
Vi är ett team på ca 45 personer på vårt kontor i Jönköping som består av affärsutvecklare, systemtekniker, servicetekniker, erfarna IT-konsulter, digitala strateger, kundstöd och ekonomipersonal. Tillsammans levererar vi IT-lösningar som gör våra kunder konkurrenskraftiga i den digitala världen.
Vi har ett nära partnerskap med våra kunder där alla medarbetare är med och bidrar.
Du kommer att ingå i ett engagerat kundstödsteam där du har möjlighet till personlig utveckling. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar och utveckling. Vi bygger vår starka lagkänsla på täta samarbeten, moderna IT-lösningar och arbetsglädje. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Jönköping.
Om Nordlo
Vi är cirka 900 kollegor på ett 40-tal kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.
Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur. Våra övergripande mål är engagerade medarbetare och en hög kundnöjdhet vilket gör att detta är viktiga fokusområden för oss.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:
- En god balans mellan arbetstid och fritid
- En stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Ett nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett lyhört och närvarande ledarskap
Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.
Kontaktperson: Stefan Tedlert