Supporttekniker sökes till Nordlo i Örebro

Supporttekniker sökes till Nordlo i Örebro

Arbetsbeskrivning

Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar? Vi växer och söker en medarbetare till vår Servicedesk som vill vara med på vår utvecklingsresa och samtidigt bidra till att skapa värde för våra kunder.

Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Hos oss delar alltid medarbetare och kunder första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss. Hos oss får du arbeta med många intressanta företagskunder och deras användare.

 

Din roll

Som supporttekniker på Nordlo bemöter du våra kunder på daglig basis via telefon, mejl eller på plats ute hos kund och hjälper dem framåt i sin digitala vardag. I din roll är du del av ett större leveransteam som tillsammans är kundens stöd i IT-relaterade frågor.

Tjänsten passar dig som är social, utåtriktad och har grundläggande erfarenhet inom IT och ett intresse för digitalisering. Att kunna förstå kundens situation och förfrågan är av stor vikt. Som medarbetare i vår Servicedesk kommer du att få tillgodose våra kunder med ett trevligt bemötande, genomföra felsökningar på telefon, lösa inkomna ärenden samt driftsätta datorer och kringutrustning till våra kunder och dess användare. För den som är fokuserad och villig att ge det lilla extra finns det goda utvecklingsmöjligheter i organisationen.

 

Vi söker dig som är:

- En problemlösare med god förmåga att kommunicera
- Ansvarstagande, strukturerad, engagerad och lyhörd
- Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- En lagspelare som motiveras av att arbeta i team med kunden i fokus
- Trivs att arbeta med mycket kundkontakt
- Har kunskap och tidigare erfarenheter av support inom bland annat Microsoft 365, Windows samt har ett generellt intresse för datorer och teknik.
- Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
- Tidigare erfarenhet av supporthantering inom IT är meriterande.

 

Om Nordlo

Nordlo är en IT- och digitaliseringspartner i Norden och vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet. Nordlo har ca 900 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge. I Örebro är vi 12 medarbetare som hjälper och stöttar varandra och våra kunder. Vi är ett gott gäng som strävar efter att ha roligt tillsammans med stort engagemang. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo. Oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål. Vi är måna om våra medarbetares välmående och vår målsättning är att ha branschens mest engagerade medarbetare.

Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter. För oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:

- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid

 

Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.

 

Skicka ansökan till: arbete.orebro@nordlo.com

Sista ansökningsdag:2024-03-15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordlo Närke AB, Örebro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024