OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en social person som har ett genuint tekniskt intresse och vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom teknik? Vill du göra det på ett bolag som supporterar bland annat en myndighet med hög säkerhetsklassning, ett världskänt logistikföretag, ett av Nordens ledande kosmetikkedjor och stora organisationer med tusentals användare? Då är detta en roll för dig!
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Vem är du?
Vi ser gärna att du är
En problemlösare med god förmåga att kommunicera
Ansvarstagande, engagerad och lyhörd
Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team och lyckas med andra
För att lyckas som supporttekniker i vår verksamhet ser vi att du uppfyller något av följande
Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT
Kunskap och tidigare erfarenheter av Office 365, Windows 10 samt ärendehanteringssystem
Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
Tidigare erfarenhet som supporttekniker eller i ServiceDesk
Vad kan du förvänta dig av rollen?
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Vår verksamhet präglas av viljan att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov för att ta fram konkreta förslag på förbättringar som utvecklar kundens verksamhet så att de kan fokusera på det de är bäst på.
Som supporttekniker är du en del av vår ServiceDesk och vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss.
En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, fjärrstyrning eller på plats hos kund bistår med support, ger tekniska råd, hanterar driftstörningar och effektiviserar IT-miljön. Genom varierande arbetsuppgifter och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.
Du kommer ha en bas i ett av våra leveransteam och i ett tätt samarbete jobbar du med ditt team mot ett fåtal av våra kunder. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo där vi alltid strävar gemensamt mot våra mål.
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
Stor delaktighet och möjlighet att påverka
Stora utvecklingsmöjligheter
Nära samarbete mellan team och kollegor
Ett starkt och närvarande ledarskap
En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.
Är du vår nästa Supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.