OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är det dags att liva upp hösten med ett miljöombyte och ett nytt sammanhang? Är vårt kontor på Lindholmen i Göteborg arbetsplatsen du kommer tillbaka till efter årets julledighet? Vi på Nordlo söker fler engagerade supporttekniker som vill växa och utvecklas tillsammans med oss.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Din roll
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Vår verksamhet präglas av vår vilja att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov och ta fram konkreta förslag på förbättringar som kan utveckla kundens verksamhet. Som supporttekniker är du dagligen med och effektiviserar våra kunders IT-miljö, och genom att vi gör det som vi är bäst på ger vi våra kunder förutsättningarna att fokusera på det dem är bäst på.
En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, fjärrstyrning eller på plats bistår våra kunder med support, hanterar driftstörningar i IT-miljön eller ger tekniska råd. En arbetsdag hos oss präglas av stor variation men ställer också krav på högt ansvarstagande. Vi ger dig chansen att utvecklas och växa tillsammans med oss, och du väljer själv hur långt du vill gå.
Som supporttekniker är du en del av vår ServiceDesk och vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du i din roll dagligen med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss. Genom varierande arbetsdagar och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.
Du är
För att lyckas som supporttekniker i vår verksamhet ser vi att du uppfyller några av följande krav:
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT
- Kunskap och tidigare erfarenheter av Office 365 och Windows 10
- Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
- Tidigare erfarenhet som supporttekniker och/eller kundkontakt och service
- Tidigare erfarenhet av telefonsupport, arbete i ServiceDesk och ärendehanteringssystem är starkt meriterande
- B-körkort är meriterande
Vi ser också att du är
- En problemlösare med god förmåga att kommunicera
- Ansvarstagande, engagerad och lyhörd
- Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team och lyckas med andra
Dina kollegor
Som supporttekniker i vår verksamhet kommer du tillhöra ett av våra leveransteam. I tätt samarbete jobbar du tillsammans med ditt team mot ett fåtal av våra kunder med fokus att effektivisera och förbättra. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På https://nordlo.com/ kan du komma närmare https://nordlo.com/om-oss samt https://nordlo.com/karriar/medarbetarprofiler
Är du vår nästa Supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.