OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från en liknande roll samt vana att hantera supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem? Har du goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet? Om det här kan vara något för dig, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en supporttekniker för vår kunds räkning, ett statligt läroverk beläget i Sundsvall och Östersund. Läroverket erbjuder utbildning och forskning i samklang med omvärlden, med satsningar på e-lärande och distansutbildningar.
Dina arbetsuppgifter
För att stötta upp helpdesk-funktionen behövs nu en supporttekniker som kommer att arbeta gentemot personal och studenter. Support sker via både telefon och ärendehanteringssystem, och ärendena varierar stort i innehåll. Du hanterar allt från hjälp med lösenord, till mer komplexa problem som i vissa fall behöver eskaleras vidare i organisationen. Därmed är ingen dag den andra lik. Dina arbetsuppgifter inkluderar även:
Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
Administration av Office
Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
Utbilda användare i nya applikationer och system
Lösa varierande driftstörningar och frågor kring nätverk
Ta emot alla ärenden lokalt och vara kontaktperson mot extern servicedesk
Felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer
Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som supporttekniker tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du besitter en god problemlösningsförmåga, är serviceinriktad och flexibel. Du har en god pedagogisk förmåga, och kan förklara IT-frågor för andra som inte är lika tekniskt intresserade. Vidare är du kommunikativ, effektiv och vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Erfarenhet från liknande roll samt vana att hantera IT-supports ärenden via telefon och ärendehanteringssystem
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
Grundkunskaper inom MS Office
Vana av att arbeta i ramverket ITIL, främst med service requests och incident management.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 6 månader, med chans till förlängning på ytterligare 6 månader. Tillträde 2022-02-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32845 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.