OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En bred och kul tjänst väntar dig på en arbetsplats som medarbetarna trivs på! Om du har tidigare erfarenhet inom IT-support råder vi dig att läsa vidare för att se om denna tillsvidareanställning är något för dig!
Om tjänsten
Perido letar efter en supporttekniker till vår kund Ving som är den marknadsledande aktören inom semesterresor i Norden med över 1,5 miljoner sålda resor om året. Den interna medarbetarundersökningen visar år efter år att detta är en arbetsplats man trivs på. Personlig utveckling främjas genom kurser, och kunskapsutbyte kollegor emellan vilket ofta leder till goda möjligheter till vidare karriärsteg inom företaget! Tjänsten är placerad i Stockholm och arbetstiderna är mellan 08.00 – 17.00.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du tillsammans med kollegor på företagets servicedesk att bistå dina kollegor med IT-support med syftet att säkerställa en smidig och problemfri arbetsmiljö. Detta innebär att du kommer att hantera en mängd olika system, tjänster, datorer, konton, åtkomstbehörigheter, mobiltelefoner och mer. Tillsammans tar ni emot ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem. Kollegor har även möjlighet att personligen besöka er om de behöver personlig assistans. Servicedesk-teamet ger support främst inom Microsoft-plattformen, inklusive Office 365, samt hantering av servrar, verksamhetssystem, lagring, nätverk, telefonitjänster och mycket mer.
Dina egenskaper
Du är serviceminded och en lagspelare av rang. Som person är du en lugn person som på ett pedagogiskt sätt kan kommunicera med människor med olika kompetensnivå. I arbetet kan både bekanta och obekanta problem uppstå, så vi tror att du är en problemlösare som tar dig an alla uppgifter på ett stresståligt och lugnt men effektivt sätt. Vidare ser vi att du tar stort ansvar för din utveckling och är nyfiken på att lära dig mer om det du inte kan. Slutligen bidrar du till en trevlig arbetsplats med ditt sätt att vara på!
Är detta tjänsten för dig? Skicka gärna in din ansökan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet från felsökning och support i några av de följande områdena: Windows, M365, lättare felsökning i nätverk, skrivare, konferensutrustning, AD- och kontohantering samt ominstallation av datorer och fabriksåterställningar av olika enheter.
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska
Meriterande:
Högskoleutbildning/kurser/certifikat inom IT
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos Ving. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34129 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.