OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av Centrics kunder i Landskrona behöver utöka sin servicedesk med en supporttekniker till deras 1st line. Det är en stor verksamhet med många användare. Nu söker vi dig som trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem över telefon och mail.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ta emot ärenden via telefon och e-mail och hantera samtalen via ett ärendesystem. I rollen som supporttekniker får du ta ett stort ansvar och det är viktigt att du trivs med att arbeta kundorienterat. Du kommer primärt att sitta i första ledet via telefon och mejl. Frågorna kan exempelvis innefatta allt från enklare kontohantering till serverrelaterade ärenden.
Din profil och kvalifikationen
- Gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i Active Directory, Windows OS & Office 365
- Grundläggande kunskaper inom nätverk
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Serviceinriktad, hjälper användaren igenom ärendeprocessen
- Ordningsam och strukturerad, dokumenterar lösningar och deltar i att sprida kunskap
- Initiativtagande, gillar utmaningar
- Nyfikenhet, tekniskt intresse
- Trivs med kundkontakt
- Kommunikativ, trivs med både telefon och e-post
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT-support.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Som alla Centrics konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och som konsult har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta här kommer får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229