OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som tycker om att ta ansvar och som blir glad över att hjälpa andra människor oavsett om problemet är litet eller stort; enkelt eller svårt? Då kan du vara rätt person för oss! Perido söker nämligen en person som vill arbeta som Supporttekniker hos ett företag beläget i Stockholm. Företaget är ledande inom sin bransch i Europa och har idag mer än 300 anställda i Sverige. De arbetar främst med Microsoft produkter och du kommer arbeta på en liten IT-avdelning där alla hjälps åt och jobbar tätt tillsammans. Som Supporttekniker kommer du ha väldigt varierande arbetsuppgifter. Du kommer delta i olika IT-relaterade projekt, du installerar datorer, skrivare och nätverksutrustning, du administrerar AD, ser till att backuper genomförs enligt fastställt schema samt ger support till användarna. Du hjälper bl. a. de 70-tal användare som finns på plats på kontoret i Stockholm samt även de många användare som arbetar på företagets kontor runtom i landet, via telefon. Då flera på företagets IT-avdelning inte har så lång erfarenhet så ser de att rätt person gärna får ha jobbat en tid med support så att man trivs och känner sig trygg i den rollen. På sikt så finns det även andra tyngre uppgifter (som ex. arbetsplanering) som de behöver hjälp med så man får gärna vara en person som tar på sig nya saker samtidigt som man får saker ur händerna. Kravprofil - Vi tror att du åtminstone har arbetat något eller några år med support antingen via telefon eller onsite - Goda kunskaper om operativsystem och applikationer i Windowsmiljö - Erfarenhet av arbeta med AD - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Vi tror du är en social och serviceinriktad person som tycker om att hjälpa andra människor oavsett om problemet är litet eller stort. Du får gärna vara driven och engagerad i det du gör samt duktig på att lyssna.