OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedesktekniker
Supporttekniker som vill arbeta skift på stor myndighet!
Har du erfarenhet av- och brinner för IT-support? Vill du arbeta i en samhällsbärande organisation? Vill du få möjlighet att ha varierade arbetstider? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Nu söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss där det första uppdraget blir ett långsiktigt uppdrag hos en stor myndighet.
Om uppdraget
Vi söker nu erfarna och duktiga supporttekniker som vill arbeta på servicedesken hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i centrala Stockholm.
Du kommer att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna.
Servicedesken har öppet dygnet runt, varför du behöver vara beredd att arbeta under dygnets alla timmar. Du kan lägga önskemål om arbetstider för varje sexveckorsperiod.
Arbetsplatsen
Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten.
Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon. I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har följande erfarenheter och kompetenser:
• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
• Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som redskap
• Erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation över telefon
• Minst ett års erfarenhet av arbete med Outlook och Microsoft Windows operativsystem
• Du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL. Är du certifierad i ITIL är det meriterande.
Om du utöver ovan, som är skall-krav för detta uppdrag, har erfarenhet av Active Directory, eDirectory eller NetWare och remotehanteringsverktyg är det meriterande. Om du dessutom har vana av att arbeta skift är det positivt.
Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade.
Frågor? Kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ mailto:tilda.stenmark@dfind.se ]
Uppdragsstart: 12 juni 2017.
Sista ansökningsdag: 26 april 2017. Sök omgående, intervjuer sker löpande
Arbetstider: mellan 00.00-24.00. Supporten är öppen dygnet runt. Skiftpass med viss hänsyn till önskemål kring arbetstider.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård