OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att få svåra frågor som det är din uppgift att försöka lösa? Tycker du vidare att det är kul med teknik och att hjälpa andra människor? Vill du både jobba med och få lära dig häftiga och forskningsnära applikationer och system. Då bör du läsa vidare! Perido söker nämligen dig som vill bli en del av vårt team som arbetar i en helpdesk/servicedesk på en spännande statlig myndighet belägen i Kista. Du kommer arbeta på en statlig myndighet som har mer än 900 medarbetare fördelat på fyra orter i Sverige. IT-plattformen är blandad men består främst av MS Windows samt en del Linux och en mindre del MAC. Myndigheten använder sig vidare av vanliga administrativa program såsom MS Office och vanliga program från ex. Adobe. För e-post så används Microsoft Exchange. Det som gör arbetet på denna myndighet både speciellt och unikt är alla specifika program och system som används. Det kan vara program som utvecklats enbart i syfte att stödja ett av myndighetens projekt eller något mer standardiserat som anpassats i efterhand för att passa myndighetens syften. Totalt sett inom myndigheten används tusentals olika applikationer. Det är naturligtvis inget krav att de supporttekniker som arbetar i Servicedesken ska kunna lösa alla applikationsspecifika problem men ambitionen är absolut att lösa så många ärenden som möjligt. Du kommer mao om du vill få möjlighet att både testa och lära dig applikationer och system som definitivt kan sägas tillhöra teknikens framkant (även om det låter lite klyschigt). Av de lite drygt 1000 människor som arbetar på myndigheten idag så är väldigt många välutbildade akademiker där många av dem även har en stor teknisk kompetens. De har ofta höga krav och det kommer vara en utmaning att lösa deras behov, vilket vi hoppas du gillar. Du kommer arbeta i ett litet team bestående av 2 personer där det både kommer premieras och finnas utrymme för att ta egna initiativ och påverka både arbetssätt och rutiner. Som supporttekniker kommer du att lösa ärenden som kommer in via telefon, e-post och via webben. Totalt kanske det kommer in ca ett 30-tal ärenden/dag där vissa av dem kan vara superenkla och lösas på mindre än en minut medan andra kan ta en hel förmiddag att lösa. Kravprofil - Något eller några års erfarenhet av arbete med helpdesk alt. support - Goda kunskaper om Windows XP och Windows 7 samt Windows Server 2003 & 2008 - Grundläggande kunskaper i Linux. Har du bättre kunskaper så är det meriterande - Goda kunskaper i Active Directory (AD), installationer av vanliga mjukvaror, samt kunskaper om PC-hårdvara - Har du kunskaper om TCP/IP, nätverk, Citrix och Terminal Server så är det mycket meriterande - Du uttrycker dig väldigt väl i tal och skrift även på engelska Du är en glad, social och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor. Tycker du om tydlighet och raka rör så är det nog också ett plus.