OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att lämna 1st line och vill levla upp till 2nd line?
Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning.
För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har tidigare arbetat som supporttekniker i någon form och känner dig redo för ditt nästa steg.
Du har troligtvis god kompetens eller är riktigt taggad på att lära dig klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Molnbaserade databastjänster, säkerhetshantering, System- och serverhantering och Azure.
Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad i din roll. Flytande i svenska är ett krav och det är fördelaktigt om du även har goda kunskaper i engelska.
Tjänsten är på heltid med placering på Connects huvudkontor i Mölndal.
Om Connect
I över 20 år har Connect levererat varor och tjänster inom IT-sektorn. Dagligen hjälper de kunder med allt från rena IT-konsulttjänster till service för skrivare och konferenssystem, samt all tillhörande kringutrustning och teknik. Connect grundades i mitten på 90-talet där en av grundarna idag sitter som VD. Det har varit av vikt att säkerställa en tydlig lokal förankring och vi finns idag från Malmö i söder till Östersund i norr.