OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker Service Desk
Väx med oss
Vår kund kan erbjuda dig heltäckande lösningar för IT-produkter och tjänster samt drift, dokument-hantering, videokonferens och företagstelefoni. De jobbar även med digital talhantering och frankering och har ett heltäckande utbud av förbrukningsmateriel. Deras kunder är allt ifrån enmansföretag till kommuner och landsting.
Nu är kunden är på framfart och satsar mycket på att modernisera sitt erbjudande av IT-drift.
Brinner du för problemlösning och att ge service i toppklass?
I rollen som supporttekniker kommer du att ta inkommande samtal?och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Tjänsten är baserad i fräscha lokaler i centrala Stockholm med härliga kollegor. Kontoret har en SPA avdelning och spel avdelning där vi håller i många workshops. Dessa avdelningar kan du nyttja helt kostnadsfritt.
De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig!?
Arbetsuppgifter:
Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Du har förståelse för kunders behov och kan utefter djupare felsökning hjälpa till att framställa nödvändiga lösningar. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av servrar, nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.
Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv, ansvarstagande, engagemang och som vill bli bäst på det just DU brinner för. Du har arbetat ett par år med support tidigare och vill hamna på ett företag som satsar på dig. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen. Du jobbar gärna i team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Som person är du även ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det där lilla extra.
Formella krav
Tidigare arbetslivserfarenhet från first line-support, onsite-support eller liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av Windows server, Office 365 administration.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
För att trivas i tjänsten är du en person som har förmåga att lätt ta kontakt och skapa goda relationer med personer i din omgivning.
Du trivs i en miljö där du tar eget ansvar för din egen utveckling.
Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och hårdvara
Active Directory
Meriterande:
Second line-support
Kunskaper inom Linux
Felsökning i Linux
Amazon/Azure
VMware
ITIL
MDM
Kaseya
SCCM
Microsoft SQL
Powershell
Övervakningssystem
Mac - iOS
Vi erbjuder dig en attraktiv arbetsplats med bra lön och förmåner.