OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Företaget ingår i ett av världens största nätverk för media och kommunikation med över 80 000 anställda och sju medarbetare i det Nordiska teamet. Den nordiska IT verksamheten startades 2013 och är del av mediekoncernens globala IT team. De ansvarar för IT-miljön hos de cirka 15 nordiska dotterbolagen. Idag arbetar nio medarbetare i bolaget och utgår från olika delar av Norden.
Arbetsuppgifter:
Som supporttekniker arbetar du med drift och support av hela IT-miljön för koncernens nordiska dotterbolag. Miljön innefattar bland annat PC, Mac, nätverk, klienter och Office 365. Du är placerad i Göteborg och arbetar med både med de lokala användarna samt med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns i de andra nordiska bolagen. Du är kontaktperson och ytterst ansvarig för ett antal dotterbolag placerade både i Malmö och andra städer i Norden. Ärendena kommer in via deras ärendehanteringssystem, telefon eller onsite. Förutom support och drift kommer du delta i projekt för att ta fram nya lösning och sätta upp nya miljöer samt beroende på erfarenhet äga/driva tjänster/funktioner som finns inom företaget. Du arbetar självständigt men har daglig kontakt med teamet som befinner sig i andra regioner.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 1-2 års erfarenhet av teknisk onsite-support
• Goda kunskaper i PC, Mac, nätverk och Office 365
• Flytande i engelska, tal och skrift
• Kunskaper inom klient managementsystem SCCM och JAMF (meriterande)
• Flytande i Svenska tal och skrift (meriterande)
Vi söker dig med ett stort teknikintresse och som är allmänt kunnig inom IT-support och drift. Som person är du framåt, serviceinriktad och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till företagets interna kunder. Du har ett stort lösningsfokus och söker ständigt utveckling. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som kontaktperson till dotterbolagen är du bekväm i sociala situationer.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, 2nd Line Support, Teknisk Support, first line, servicedesk, helpdesk, AD, Active directory, Microsoft Exchange, heltid , Göteborg, onsite
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund