OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Vår kund i Täby utvecklar, konstruerar och bygger ihop avancerade maskiner och är världsledande inom sitt teknikområde.
Vill du arbeta som supportekniker på denna spännande arbetsplats? läs då vidare. Arbetet innebär att via ärendehantering, telefon eller direktkontakt erbjuda
teknisk support till företagets anställda. Du kommer jobba i en glad och energigivande grupp av ca sju personer.
Arbetsuppgifter
- Installera nya datorer och applikationer
- Onboarding för nyanställda
- Ansvara för tekniken i bland annat företagets konferensrum
- Felsökning
Din bakgrund
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba med IT, telefonförsäljning, support och/eller utbildat dig. Vi ser även gärna att du gillar att jobba i team men klarar av att ta eget ansvar.
Vill du samla fler pluspoäng så har du kunskaper inom Windows, Office 365 samt erfarenhet av att arbeta med felsökning. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi värderar högt
Intresse inom IT
Jobbat inom IT, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem
Windows
Office 365
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.