OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Charge Amps har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Charge Amps en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Charge Amps är ett svenskt tillväxtbolag som har potential att bli Sveriges nya succébolag. I Sverige driver företaget såväl utveckling som produktion av marknadens smartaste och snyggaste laddningslösningar. Med en utökad produktportfölj för alla typer av elbilar och plug-in hybrider i kombination med den generella utvecklingen av marknaden för e-mobility spås företagets tillväxttakt vara mycket hög.
Nu söker Charge Amps en supporttekniker till avdelningen för Technical Support där du tillhör ett team om sju engagerade och teknikintresserade kollegor.
Arbetsuppgifter:
I rollen som supporttekniker har du kontakt med slutanvändare och beställare av Charge-Amps produkter. Ärenden inkommer vanligtvis genom mejl, telefon eller ärendesystemet Zendesk. Du har kontakt med både privatpersoner, företag och organisationer som installerat Charge-Amps lösningar men även ett nära samarbete med kollegor internt. Du hanterar varierade och olika typer av ärenden så som frågor om produkter kring laddning av elbilar, nätverk, reklamationer och marknad. Du är även behjälplig till installatörer ute på fältet och arbetar även till viss del med att felsöka och lösa problem med produkter ute hos kunder. Då verksamheten präglas av samarbete mellan teamen har du stöd av dina kollegor som är experter inom olika områden.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasieutbildning inom elteknik, elektronik eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom området
• Kunskap inom nätverk och elektronik
• Ytterligare språkkunskaper
• Körkort B
• Behörighet inom elinstallation
För att trivas i rollen ser vi att du som person har ett stort intresse för teknik. Du är kommunikativ och uppskattar både kunddialogen och att ha ett tätt samarbete med dina kollegor på kontoret. Du motiveras av problemlösning och av att hitta långsiktiga lösningar på de tekniska ärenden du hanterar. Som person uppskattar du att se möjligheter och att bidra till företagets fortsatta utveckling.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, Support, El, Supporttekniker, IT tekniker, tekniker, teknik, laddstationer, elbilar, Charge, Charge-amps, Technical Support, Junior, heltid, solna, stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund