OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom IT/teknik eller av 2nd linesupport? Vill du dessutom vara en del av ett snabbt växande företag? Då kan du vara Infometrics nästa systemtekniker och våran kollega i en bransch på framsprång, där du kan vara med och påverka!
Om Infometric
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser.
Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.
Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.
Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.
Arbetsuppgifter
Eftermarknadsavdelning får fler och fler avtalskunder. Det är här du behövs! I rollen som supporttekniker svarar du på frågor och hjälper våra avtalskunder med drift och support av befintliga system. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och du hanterar en bredd av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Du tillhör ett team på ca 10 personer som präglas av god gemenskap och hög teknisk kompetens.
Som systemtekniker arbetar du bland annat med felsökning, kontrollerar och kvalitetssäkrar installatörernas arbete samt säkerställer korrekt leverans och prestanda till företagets kunder.
Du får rätt förutsättningar för att klara av ditt arbete som innefattar en strukturerad introduktionsplan under 3 veckor. Därefter utbildas du löpande för att bygga din kompetens avseende ny teknik.
Utbildning
· Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då du har daglig kontakt med svensk och internationella samarbetspartners
· Avslutad gymnasieutbildning inom exempelvis IT, teknik eller el
· System och datavana
Meriterande
· Innehar en eftergymnasial examen inom exempelvis nätverksteknik eller el
· Har arbetat i ett serviceyrke tidigare gärna inom 2:nd line support
· Har kunskaper inom IP och/eller nätverksteknik
För att vara framgångsrik i rollen så ser vi att du är en lösningsorienterad och strukturerad person som har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Då du arbetar mot företagets kunder ser vi att du är en social person som trivs med att leverera god service.