Supporttekniker / Teknisk Support till Telia!

Supporttekniker / Teknisk Support till Telia!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Telia är en nordisk teleoperatör. Telia Sverige har cirka 6000 duktiga kollegor som möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Telia är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om.

Din roll

Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till förlängning och eller överrekrytering. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Växjö. Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse och du arbetar kontorstider.

Du kommer i rollen som teknisk support att ingå i ett team i Växjö som arbetar med felsökning och kundservice men även ha kontakt med kollegor på resten av avdelningen och runt om i Sverige. Som Supporttekniker kommer du hjälpa kunder och användare att lösa deras problem med uppkoppling, mjukvara och hårdvara över telefon och e-post. Du kommer svara på användarfrågor och hjälpa kunderna med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer.

Du kommer balansera kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Du kommer arbeta nära kunder och andra enheter inom Telia för att lösa problem och hitta förbättringar av processer och lösningar.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Teknisk support mot företagskunder
- Hantera ärenden via telefon, mejl och systemportal
- Felsökning
- Kundservice




Din profil

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen och som talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om har någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik eller mjukvara, dessutom är tidigare erfarenhet av kundservice inom IT meriterande men inget krav.

Du som person är detaljinriktad, självständig och ihärdig med ett tekniskt intresse. Du är serviceinriktad, anpassningsbar i fråga om förändring och tar dig an uppgifter på ett lugnt och systematiskt sätt. För att lyckas i den här rollen är du intresserad av att utvecklas och har en ambition att lära dig mer. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024