Supporttekniker telefoni

Arbetsbeskrivning

ManpowerGroup Solutions IT AB erbjuder flexibla lösningar där vi tar ett funktionsansvar för hela eller delar av kundens IT support verksamhet. Vi har stor erfarenhet av att effektivt driva och ansvara för tjänsterna och servicenivåer - allt enligt de SLA/KPI:er som kunden har satt upp för sin verksamhet. Vi använder våra framtagna processer och rutiner som är baserade på ITIL. Hela organisationen är certifierad från ledningsnivå till teamledare.
Våra lösningar grundar sig främst på vår största tillgång, det som har med kompetens, människor och personal att göra.


Du kommer att arbeta från supportcentret på Länsförsäkringar beläget på Gärdet. Med specialisering på telefoni.

Dina arbetsuppgifter
Som supportspecialist inom telefoni arbetar du självständigt med att utföra 2:a linjens teknisk support av kundens hela telefonisystem via telefon, mail samt vid behov på plats hos slutkund.

Rollen innebär att du äger ansvaret för dina supportuppdrag genom att:
- Ta emot och klassificera inkommande ärenden. Avgöra var felet ligger och dess allvarlighetsgrad, lösa problemet och dokumentera annars överlämna till 3:rd line.
- Genomföra felsökning, analys och problemlösning i kundens miljö,
- Svara på användarfrågor
- Säkerställa att problem löses på inom avtalade service grader.
- Hantera beställningar

Du blir en del av teamet på supportdesken som består av kompetenta killar och tjejer som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha ett brett tekniskt kunnande och kompetens inom telefoni.
Vi tror att du har erfarenhet av applikationssupport. Arbetslivserfarenhet från kundtjänst med motsvarande Call & Contact Center-system.

Vi vill att du har goda kunskaper inom:
- Minst ett års erfarenhet av support av telefonisystem
- Trio eller Avaya(före detta Northel och Meridian)
- Svenska och engelska i tal och skift.

Vi ser gärna att du även har kunskaper inom:
- TCP/IP och lokala nätverk
- Korskoppling

Som person bör du ha god servicekänsla och förmåga att kommunicera med användare, andra tekniker samt beslutsfattare. Här är av stor vikt att du kan förmedla din kunskap på ett professionellt sätt. Allra viktigast är ditt engagemang, din vilja och din nyfikenhet! Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en trevlig och kompetent grupp.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Manpower Solutions med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Jan Falck, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 954 44, jan.falck@se.experis.com.
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024