Supporttekniker till 2nd Line Teknisk Support

Arbetsbeskrivning

Vi ska nu expandera våran 2nd Line Teknisk Support och söker därmed flera medarbetare. Vill du vara med och forma Sveriges digitala framtid i en inspirerande miljö? Är du tekniskt intresserad och trivs med att arbeta lösningsorienterat? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Vi har utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

I rollen som Supporttekniker kommer du ansvara för att:

… ge support till Tele2s kunder inom flera olika varumärken och lösa djupare tekniska frågor samt svårare problem gällande bredband, TV fast telefoni och mobiltelefoni.

… ta emot och avhjälpa felanmälningar från 1st line.

… ge feedback avseende processer och arbetssätt till andra avdelningar i syfte att utveckla verksamheten.

… analysera och avgöra vilka felanmälningar som ska eskaleras vidare i organisationen eller till extern part.

… prioritera ärenden på korrekt sätt.

… aktivt jobba för att Tele2s leveranskvalitet är god och att kunderna är nöjda.

För att bli framgångsrik i rollen som Supporttekniker tror vi att du:

… har goda kunskaper inom teknik.

… gärna har några års arbetslivserfarenhet inom kundservicearbete, varpå kunskap inom 2nd line arbete är meriterande.

… har en god förståelse för arbetsprocesser, rutiner och teknik och bidrar aktivt till att utveckla dem för att höja kvalitén för Tele2s kunder.

… har en bra analytisk förmåga och kan lösa komplexa problem.

… kan göra rätt prioriteringar under högt arbetstempo och är inte rädd att ta snabba och korrekta beslut.

… är en god kommunikatör och har kunden i fokus.

… har god datorvana och duktig på att hantera många system samtidigt under högt arbetstempo är en förutsättning.

Tjänsten är placerad i Härnösand/Sundsvall med schemalagd arbetstid, med kvälls- och helgbemanning.

Är du en av oss? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 18 mars, 2020. Urval och intervjuer sker löpande.

Om du har några frågor kring rollen är du välkommen att kontakta Fredrik Eriksson 073 439 08 72 alternativt fredrik.eriksson@tele2.com

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024