Supporttekniker till AddSecure

Arbetsbeskrivning

Om du är tekniskt intresserad och trivs med att hjälpa andra att lösa problem så kanske vi har tjänsten för dig! AddSecure växer och utökar nu sitt supportteam inom Smart Transport med en supporttekniker. Läs mer nedan och sök tjänsten redan idag!

Om företaget
AddSecure Smart Transport är en del av AddSecure AB och är en ledande europeisk leverantör av system för transportledning och fleet management (FMS). Kärnverksamheten består i att tillhandahålla systemlösningar för att effektivisera transporter med tunga och lätta kommersiella fordon. Vi hjälper våra kunder att digitalisera sin fordonsflotta och ger dem tillgång till viktiga verksamhetsdata i realtid, så att de kan möta ständigt ökande krav från transportbeställare, den globala e-handeln och miljöbestämmelser. AddSecure Smart Transport värderar närvaro för sina kunder och är fysiskt representerad på de flesta av sina målmarknader för att ge personligt stöd i varje land. Företaget har bland annat kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Polen, Frankrike och England.

Vi erbjuder en roll i ett företag i en spännande utvecklingsfas, tillsammans med drivna kollegor som gillar att vara delaktiga och påverka verksamheten. Din roll i verksamheten innebär ansvar och utvecklingsmöjligheter. Vi är ett företag som fokuserar mycket på vår företagskultur och våra värderingar. Människor på AddSecure är vår största tillgång – på riktigt! För oss är det av stor vikt att bygga en företagskultur där våra medarbetare trivs och vill prestera.

Läs mer på www.addsecure.se.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker blir du en del av vårt supportteam som idag består av 7 medarbetare. Teamet ger support för tjänster och produkter som finns installerade i tunga lastbilar, bussar och lättare fordon hos våra kunder i Sverige, Norge och Finland.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att via telefon och webb supportera slutanvändare och kundansvariga för våra produkter. Du agerar framför allt första linjens support till kund men även andra linjens support till dina kollegor på våra systerbolag. Du stöttar kunderna i ärenden som sträcker sig från enkel användarhantering till frågor av mer teknisk komplex karaktär kring kundernas lösningar. I rollen arbetar du alltid nära kunderna men du jobbar också tätt tillsammans med övriga funktioner som R&D, försäljning, eftermarknad och projektledning.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som supporttekniker har du framför allt ett stort IT-intresse och kan erbjuda ett förstklassigt kundbemötande. En stor del i ditt dagliga arbete blir att hjälpa våra kunder vid tekniska problem vilket förutsätter att du är kommunikativ och trivs med problemlösning.

Vi söker dig som har erfarenhet inom kundsupport och är van vid att bemöta kunder via telefon. Det är en fördel om du har arbetat med teknisk felsökning eller är utbildad inom IT-området. Då du kommer ha kontakt med svenska, finska samt norska kunder över webb och telefon krävs det att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskaper i norska och/eller finska är det ett plus men inget krav för tjänsten.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar AddSecure med Skill. Tjänsten avser anställning hos AddSecure. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 072-543 40 10.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024