OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2022-12-30.
Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Här är mer än 30 000 studenter, 1 700 doktorander och 5 000 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanvetenskapliga områdena. Hos oss ger utbildning och forskning resultat.
Vi arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara kundorienterade och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov.
Vi söker nu en supporttekniker till sektionen IT kompetens med uppdrag att ge applikationssupport och systemstöd till användare av våra verksamhetsapplikationer. Den här rollen passar dig som vill arbeta i en organisation som främjar samhällsnyttan och där du bidrar genom att ge service och stöd till användare av våra IT-system för undervisning, lärande och digital examination.
Arbetsuppgifter
• Vara andra-/tredjelinjesupport för användare av våra IT-system/tjänster och stödsystem.
• Hantera inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet.
• Kontinuerligt träffa användarna för att fånga upp verksamhetsbehov.
• Skriva manualer och guider till webb och underlag till vår Serviceportal.
• Skapa och vidareutveckla rutiner för ett effektivt användarstöd.
• Hjälpa till med applikationstester för att skapa kvalitet och ständigt förbättra applikationerna.
• Hålla i systemutbildningar för slutanvändare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har en relevant utbildning inom IT-området eller erfarenhet av plattformar för undervisning, lärande och examination.
• Har god erfarenhet av arbete i en IT-supportfunktion.
• Har erfarenhet som supporttekniker.
• Erfarenhet av kundrelationer och kundkontakt.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Meriterande:
• God kunskap i ärendehanteringssystemet Marval.
• Kännedom om Itslearnings lärplattform.
• Kunskap om Stockholms universitets IT-tjänster.
Personliga kvalifikationer
• Som person är du initiativrik, engagerad, kreativ och metodisk.
• Du har en positiv och serviceinriktad attityd.
• Du har ett genuint intresse för teknik och användarnöjdhet.
• Du har god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt, och kan också agera självständigt.
• Du håller gärna i utbildningar och presentationer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Universitetets IT-avdelningen består av ett härligt gäng med 120 engagerade medarbetare som har ett övergripande ansvar för att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Vi jobbar i team med samarbete som ledord och vill att du har samma inställning till samarbete och kompetensspridning.
Vi sitter i öppna lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med vacker omgivning, spännande utmaningar och personlig utveckling.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
• Vi erbjuder ett generöst semesteravtal och lediga klämdagar.
• Statlig tjänstepension.
• Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 3000 sek per år samt 1 friskvårdstimme per vecka.
• Vi har ett personalgym samt tillgång till Frescatis sporthall.
• Vi tillämpar en hybridlösning för distansarbete.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, gruppchef Annelie Ekroth, annelie.ekroth@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.