Supporttekniker till Attendo

Supporttekniker till Attendo

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till Attendo - vikariat

Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med drygt 27 000 anställda i Sverige, Finland och Danmark. Vår resa startade för över 35 år sedan när vi fick Sveriges första entreprenadavtal inom hemtjänsten i Danderyd. Sedan dess har fler och fler kommuner valt att samarbeta med privata omsorgsföretag på allt fler områden för att klara sina lokala omsorgsutmaningar.

Vi på Attendo bidrar genom vårt kunnande till nytänkande och kvalitetsutveckling i omsorgen samtidigt som vi förser kommunerna med ny kapacitet som behövs för att möta växande behov av omsorg. Vi bidrar också till att ge människor och medarbetare i omsorgen större valfrihet. Genom att vi finns lokalt får kommunen också möjlighet att genomlysa sina egna verksamheter, med en effektivare användning av skattemedel som följd.

Sedan starten på 1980-talet har Attendo utökat verksamheten till många fler platser och nya verksamhetsområden. Idag finns Attendo på ett 70-tal orter i Sverige och kan förutom äldreomsorg också erbjuda omsorg för personer med funktionsnedsättningar (LSS) samt individ-, och familjeomsorg (IOF).

Du kommer i huvudsak arbeta med våra verksamheter i Sverige och Danmark. Placering är på huvudkontoret i Danderyd, med flexibelt hemarbete, och du rapporterar till CTO.

Om tjänsten

Attendo bygger branschens bästa IT! För att fortsätta växa, skapa kundnytta och arbeta smartare blir kraven och förväntningarna på IT allt högre. Nu söker vi ett vikariat till vår Servicedesk för att täcka upp för en av agenterna som går på föräldraledighet.

Har du tidigare arbetat inom IT-support och är redo för nästa steg i karriären? I detta uppdrag kommer du arbeta tillsammans med agenterna på servicedesk och våra fälttekniker, och hantera supportärenden för Attendos användare. Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad, driven och gillar när det händer mycket.

På Attendo Servicedesk får man egna ansvarsområden där man fördjupar sig inom ett eller ett par system, tjänster eller tekniska lösningar. Attendo Servicedesk agerar både första och andra linjens support, vilket är den kompetensen vi också strävar efter att bygga upp hos nya agenter.

Vi söker dig som drivs av att hjälpa människor och underlätta vardagen för kollegor och i förlängningen våra kunder.

Din vardag

I rollen som supporttekniker kommer du besvara inkommande samtal och e-post från användare som behöver hjälp med IT-relaterade problem och frågor.

De ärenden som inkommer kan vara väldigt varierande och lägger grunden för en spännande arbetsdag. Exempel på arbetsuppgifter är felsökning, programinstallationer samt administration och konfiguration av exempelvis MDM, telefoni och nätverk. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Då du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra.

Då vi är en intern servicedesk, kommer du få möjlighet att vara med och påverka och utveckla rutiner och processer för hur vår servicedesk ska arbeta framgent. Ett viktigt mål för servicedesk är att säkra hög intern nöjdhet, och att systematiskt minska mängden ärenden, exempelvis genom att utvärdera olika typer av automation, guider samt helt nya systemstöd.

Vem är du?

Du är en social person med ett starkt intresse för IT som vill utvecklas i supportrollen. Du har helst något års IT-erfarenhet och gillar problemlösning och kontakt med människor, relevant utbildning är meriterande. Du kommer att arbeta i Microsoftbaserad miljö med lösningar så som Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, Office365 samt MDM och det är därför meriterande om du har erfarenhet av dessa sedan tidigare. Du arbetar självständigt men trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga och är pedagogisk. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i danska är meriterande, dock inget krav.

Vi erbjuder

Vi lägger stort fokus på personlig utveckling och erbjuder goda möjligheter att gå utbildningar och seminarium som matchar ens intresseområde och utvecklingsplan. Attendo erbjuder därtill en konkurrenskraftig lön. IT-avdelningen på Attendo är en kompetens-, och beställarorganisation som byggts upp från grunden, vilket ger stora möjligheter till att förändra och förbättra. Återkommande genomför vi roliga aktiviteter för att svetsa samman IT-avdelningen och har en mycket uppskattad och inkluderande kultur som du kommer trivas i. Detta återspeglas även i att vi har en väldigt hög intern nöjdhet som vi fortsätter att utveckla löpande.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Januari t.o.m. november, med ev. förlängning.

Placering: Danderyd

Urval sker löpande.

Vid frågor om tjänsten eller Attendo:

Emil Ericsson, CTO, 072-083 69 67, emil.ericsson@attendo.se

Hanna Kordnejad, Teamlead Servicedesk, 070-338 40 10, hanna.kordnejad@attendo.se

Vi undanber oss all extern rekryterings-, och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attendo Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2024

Besöksadress

Krokslättsfabriker 9
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024