OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
Just nu söker vi på Dfind IT efter dig med flera års erfarenhet inom support och som vill arbeta på ett långsiktigt och spännande uppdrag hos en myndighet med central funktion i samhället. Det är mycket meriterande att kunna sätta denna myndighet på sitt CV.
Allmänt om uppdraget
Kundens it-avdelning supporterar ca 1500 användare och supporten avser mestadels bärbara datorer men även stationära, nätverksskrivare, mobiltelefoner och pekplattor.
Servicedesk-funktionen är kontaktytan mellan användarna och it-avdelningen och är ansiktet utåt mot användarna. Funktionen har en mycket viktig funktion; att hjälpa och vägleda användarna och göra deras vardag så enkel och besvärsfri som möjligt. Det är en mycket uppskattad funktion som håller en mycket hög servicenivå.
Servicedesk-funktionen tillhör enheten it-verksamhetsstöd som:
• svarar för kontakter mellan it-avdelningen och kundens övriga verksamhet
• svarar för it-avdelningens systemförvaltningsplaner och projektportfölj
• hanterar servicedesk-ärenden, incidenter och utbildning inom it-området
• svarar för verksamhetsprocesser
• hanterar it-avdelningens administration.
Servicedesk är den första supportkontakt användaren möter oavsett om det är via telefon, via mail eller besök vid disk.
Servicedesk ska ge teknisk support, administrera konton och abonnemang. Det förekommer även att servicedesk bemannar en andra linjens support för både standardprogram och egenutvecklade system. Servicedesk ska, när behov uppstår, på ett pedagogiskt sätt utbilda användarna i kundens it-tjänster.
Servicedesk är öppet vardagar, kvällar och helger enligt ett löpande schema. Arbetet utförs uteslutande på plats i kundens lokaler i Stockholm.
Förändringstakten inom it-området är hög vilket ställer krav på en flexibel och engagerad servicedesk-funktion. Teamet i servicedesk har en viktig uppgift att hjälpa till att förbättra och utveckla arbetssätt inom gruppen. Servicedesk-funktionen arbetar efter givna processer, med ITIL som ramverk.
Periodvis kan det vara högt tryck på servicedesk-funktionen och kan därmed innebära perioder av intensivt arbete.
Arbetsuppgifter
Uppdraget avser i korthet att bistå it-avdelningen med första linjens support till användarna vilket i första hand omfattar användarsupport, felsökning och felavhjälpning, administration samt utbildning.
Support ges via telefon, e-post samt över disk. Vidare kommer du att arbeta med felsökning och felavhjälpning samt administration. I förekommande fall kommer du även att arbeta med utbildning av användare samt bemanna andra linjens support för ett antal egenutvecklade system. Andra linjens support innebär att felsöka och felavhjälpa när frågor eller problem uppstår och första linjens support inte har möjlighet att hantera dem.
Du kommer att
• Lösa uppkomna fel och problem vid första kontakten med användaren.
• Svara på funktionsfrågor i förekommande applikationer, mailsystem, nätverk och hårdvaror.
• Ge stöd i hur man replikerar och synkroniserar data i förekommande IT-system och arbetar med filer online/offline i Windows.
• Ge stöd i hur man kopplar upp sig mot kundens IT-miljö från hemorten eller när man är på resa.
• Ge stöd i hur man använder smarta mobiler och pekplattor.
• Vid behov via fjärrstyrning tillsammans med användaren avhjälpa fel
• Rapportera och föreslå behov av utbildningsinsatser både på enskild nivå och gruppnivå.
• Bemanna andra linjens support för ett fåtal egenutvecklade applikationer.
Kvalifikationer
Du har kännedom om och erfarenhet av följande:
• Microsoft Windows
• Active Directory
• Microsoft Office-paketet och Lotus Notes
• Mobiltelefoner/surfplattor
• Hårdvara och kringutrustning
• Skrivare: lokala skrivare, nätverksskrivare och multifunktionsskrivare
• Mobilt bredband i bärbara enheter
• Synkronisering av kalender och e-post
• Support via fjärrstyrning
För att bli framgångsrik i rollen som supporttekniker tror vi att du har en hög servicekänsla och är van vid direktkontakt med användare. Vidare ska du ha it-teknisk problemlösningsförmåga både vad gäller mjuk- och hårdvara och en förmåga att leverera inom givna ramar. Du är lugn, metodisk och pedagogisk i ditt arbete och tar dig an dina uppgifter med engagemang och professionalitet. Det är viktigt att du är lyhörd och samarbetsvillig, van att arbeta i grupp och på egen hand kan söka och ta till dig relevant information och kunskap rörande arbetsplatsen i stort liksom på teknisk detaljnivå. Du har god initiativförmåga att lösa uppkomna frågeställningar och problem.
Vidare bör du
• Ha gymnasieutbildning
• Ha minst fyra års arbetslivserfarenhet inom första linjens support och/eller andra linjens support
• Ha mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, gärna dokumenterade genom att t.ex. arbetat utomlands
• Ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Ha arbetslivserfarenhet från liknande arbete från offentlig sektor dvs statlig myndighet, statligt bolag eller affärsverk, landsting eller kommun.
• ITIL-certifiering enligt nivå Foundation
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder långsiktighet och trygghet, hos oss kan du stanna kvar och ha många vägar för att gå vidare i karriären. Att arbeta som konsult hos oss är ett effektivt sätt för dig att bygga på dit CV med de erfarenheter och kunskaper du behöver för att nå dit du vill komma i din karriär.
Vi går efter kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag och tillgång till vår egen webbutbildningsportal.
Ansökan
Vid frågor om denna tjänst kontakta Monica på monica.holm@dfind.se
Är du personen vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida www.dfind.se/it
Dfind lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Urvalsprocess sker under augusti och startdag är januari 2016
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 21/8
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård