OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har ditt sätt att arbeta. Det har dina medarbetare också.
Vi på Make IT arbetar för att effektivisera företaget genom att skapa en IT-miljö där information delas på ett självklart och säkert sätt och där de anställda kan samarbeta friktionsfritt, tvärs över alla affärsenheter och var de än befinner sig.
Detta gäller inte enbart det IT-relaterade utan vi skapar förutsättningar för att denna filosofi ska kunna genomsyra hela verksamheten, allt för att minimera förluster orsakat av ineffektivitet. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera, utveckla och förbättra er verksamhet, även efter vi utfört de behovsanpassade tjänsterna. Vid problem eller frågor finns vi på plats eller ger support online.
Våra tjänster har vi samlat till ett begrepp som vi kallar Make IT Online. För oss har ordet en viktig betydelse – att alltid vara uppkopplad. Vi vill ge varje anställd möjlighet att arbeta var som helst och när som helst, via dator, mobiltelefon eller annan uppkopplad enhet. Vår målsättning är att vara flexibla, lyhörda och proaktiva i vårt arbete och i kombination med ett brett utbud och lång erfarenhet kan vi erbjuda våra kunder rätt lösning till rätt pris, nu och i framtiden.
Make IT etablerades år 2000 i Borås och finns idag även representerade i Göteborg och Stockholm.
www.make-it.se
Om tjänsten:
Make IT är i stark tillväxtfas vilket gör att de nu söker ytterligare en Supporttekniker till sitt kontor i Borås.
Som supporttekniker hos Make IT är din primära uppgift att hantera supportsamtal och mail från våra kunder och se till att de alltid får snabb och professionell hjälp med sina ärenden. Tjänsten innebär daglig kundkontakt vilket innebär att stort krav ställs på en kundorienterad professionell inställning och förmåga att lösa och dokumentera problem/ärenden på ett pedagogiskt vis.
Personlighetsprofil:
- Starkt kundorienterad och en flexibel förmåga att finna lösningar för kundärendet
- Naturlig fallenhet för att registrera och dokumentera ärenden
- Affärsmässighet i kombination med ett starkt ansvarstagande är av yttersta vikt
Obligatoriska erfarenheter/kunskaper:
- MCP Certifiering på Windows Server 2008
- Goda kunskaper i hantering av virtuella miljöer
- Goda kunskaper i Microsoft Windows klient OS
- Goda kunskaper i Microsoft standard applikationer
- God muntlig och skriftlig kommunikation på både svenska och engelska
Meriterande erfarenheter/kunskaper:
- Erfarenhet i Microsoft System Center
- Erfarenhet i Microsoft SQL
- Erfarenhet i Microsoft SharePoint
- Erfarenhet i MAC OS
- Erfarenhet av hantering av SAN
För att lyckas med jobbet tror vi att du redan nu har mycket god erfarenhet av Microsoft klient- och serveroperativ, god erfarenhet av både support och drift samt har arbetat med remote-verktyg och hands-on.
Ansökan:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan via vår webbsida: www.speedgroup.se.
Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt. OSA för din ansökan är 10 oktober.
Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:
Nils Ryberg 033 – 44 47 46 på Speed Professionals AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård