OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av teknisk support och söker en vardag med stor variation? Kännetecknas du av en positiv attityd och god känsla för service? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs en bit till!
Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till vår kund, ett företag för kortdistansresor med fokus på tillväxt och miljö. Denna tjänst är placerad i Göteborg.
I rollen som supporttekniker arbetar du i ett mindre team över breda tekniska plattformar både internt och mot leverantörer och partners. Detta innebär att du supportar den teknik som används dagligen i fordon, butiker, kontor och allt runt omkring. Den främsta arbetsuppgiften är dock kontorsteknik som generellt gäller felsökning, installationer, kontoadministration och beställningshantering. Teamet har en 2nd line funktion där det är viktigt att man trivs med breda arbetsuppgifter och det är meriterande om man tidigare jobbat i en on-site roll!
Vi söker dig som strävar efter att bli bättre och lära dig nya saker! I bagaget har du erfarenhet av både hårdvara, mjukvara och mobiltelefoni. Du tar dig an utmaningar med positivitet och lyhördhet inför olika behov. I linje med din känsla för service är du flexibel och kan självgående söka passande lösningar. Med ett stort tekniskt intresse kommer du långt!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
● Gymnasial utbildning
● Minst två års erfarenhet från liknande roll i servicedesk
● Teknisk erfarenhet av Active Directory
● Goda kunskaper i Office 365
● Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande:
● Erfarenhet av ITIL, SCCM, Citrix och MAC
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start omgående till och med oktober 2020, med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31437 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se