Supporttekniker till Cash IT

Supporttekniker till Cash IT

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en person med stort kundfokus som motiveras av att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Tycker du om att arbeta med teknisk problemlösning i en roll med stor omväxling? Då kan du vara den personen som Cash IT söker till sitt supportteknikerteam!

ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER

På Cash IT erbjuds du en omväxlande roll i ett sammansvetsat och kompetent team som präglas av samarbete och öppenhet. Här får du komma in i en organisation som där du ges utrymme att arbeta flexibelt och lösningsorienterat samtidigt som du har en bidragande position i företagets utveckling.

Som supporttekniker innebär varje dag en utmaning där dina främsta arbetsuppgifter är att svara på kundernas tekniska frågor och problem. Du kommer att ge förstklassig support till företagets kunder primärt via mail och telefon, men även ute hos kunderna där du ger direkt support och installation samt utbildning av produkten. De flesta kunderna har tekniska delar kopplade till betal- och kassasystemen. Eftersom hög kundnöjdhet är Cash IT:s signum förväntas du som supporttekniker att ge proaktiv support och snabb respons på kundernas förfrågningar.

I rollen kommer du till exempel att:
• Arbeta proaktivt med support för betal- och kassasystem via mail och telefon
• Installera produkter hos slutkund
• Hålla utbildningar med kunder och partners ute på fältet eller via fjärr


Personprofil
Cash IT brinner för att ge optimal service och support för att underlätta detaljhandelns hantering av betal- och kassasystem. Vi söker därför efter dig som har stark vilja att lära, är nyfiken och arbetar självständigt med att ta reda på information för att ge kunden kvalificerad support. Vi tror att du som person är en ansvarstagande lagspelare som har lätt för att kommunicera, är pedagogisk och har god social förmåga. Därmed kan du styra dina samtal mellan olika kunder och samarbetspartners beroende på hur deras utmaningar och behov skiljer sig åt.

För att lyckas i rollen som supporttekniker krävs vidare:
• Du har teknisk bakgrund och minst 1 års erfarenhet från supporttjänster och databashantering
• Meriterande med kunskaper i Visma Administration, Fortnox, Jeeves eller Visma Business
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort

Företagets kunder finns över hela Norden vilket innebär att supporthantering kan ske på plats hos kund vid ett antal tillfällen per månad. Detta innebär att resor förekommer och kan kräva övernattningar på annan ort.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som supporttekniker. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8–17
Plats: Karlstad

Företagspresentation
Helhetsleverantör av kassasystem och betallösningar för framtidens detaljhandel.
Med våra system för retail binder vi samman ett brett urval av innovativa produkter och tjänster som tillsammans gör butiker mer effektiva och lönsamma. Våra lösningar med bland annat kassa (POS), mobila kassor (mPOS), självutcheckningskassor, betalningar, integrationer med affärssystem, analysverktyg, självscanning, besöksdetektorer och digitala hyllkantsetiketter är designade till företag av alla storlekar inom detaljhandeln.

Cash IT är ett företag med över 20 år i branschen som levererar den senaste värdehöjande tekniken för att butik eller retailkedja ska bli så effektiv, lönsam och konkurrenskraftig som möjligt.


Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024