Supporttekniker till Comdate

Supporttekniker till Comdate

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Comdate.

Om företaget:

Comdate är regionens ledande aktör inom IT-kommunikation, larm och övervakning. De levererar expertkompetens och personlig service. Comdate startade i Piteå 1991 och är experter på trådlös och trådbunden kommunikation samt IT-säkerhet. De levererar den senaste larm- och övervakningstekniken och hjälper till med allt från installation till drift, service och support. Företagets drygt 45 medarbetare servar och hjälper kunder i hela Sverige från kontor i Stockholm, Luleå och Piteå.

Comdate är en del av Nelabkoncernens fyra helägda bolag (Nelab, Nelab Hiss, Elon och Comdate) som tillsammans har ett komplett erbjudande inom el, hiss, vitvaror, IT-kommunikation, larm och övervakning. Koncernen har cirka 110 medarbetare, omsätter 200 Mkr och innehar högsta (AAA) kreditvärdighet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som supporttekniker arbetar du tillsammans med ett gäng erfarna kollegor. Arbetet innebär främst felsökning och problemlösning men även support och administration inom olika system, bl.a. Microsoft 365. Det kan handla om support av WiFi, VPN och dylikt både hos kunder men även hos Comdate internt. Merparten av servicen sker via telefon och mail. Med tiden finns möjligheter till utveckling och än större ansvarsområden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
• Erfarenhet/mycket goda kunskaper inom IT
• B-körkort
• God kunskap i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med kunskap om Microsoft 365
• Meriterande med arbetslivserfarenhet av kundservice

För att trivas i rollen är du prestigelös och öppen för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du som söker trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driva ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar som du stöter på. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Piteå
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, nätverk, 1st Line, supporttekniker, IT-tekniker, Teknik, Microsoft 365, Piteå, heltid, konsult

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024