OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura och det är uttalat att Consat Telematics har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Consat koncernen är ett familjeägt bolag och startades 1986. Idag en av Sveriges ledande, privatägda ingenjörshus. Consat Telematics fokuserar på ITS system för kollektivtrafiken. Organisationen har arbetat med systemet sedan slutet av 1980-talet och arbetar i framkant med digitalisering av vårt samhälle. De erbjuder färdiga lösningar för bland annat arbetsbesparande övervakning, kommunikation, förarhjälp och statistisk analys.
Arbetsuppgifter:
Som supporttekniker kommer du arbeta kombinerat med installationer och tekniska frågor relaterade till deras system inom kollektivtrafiken. Du kommer att vara en del av Consat Telematics supportavdelning och arbeta som support till deras kunder. Vidare kommer du att arbeta med uppföljning och dokumentation av support och service i interna system, samt skapa god ordning för att arbeta proaktivt för ökad service. Vid svåra kundärenden kommer du och avdelningen besöka kunder runt om i Sverige för att bidra med din tekniska kompetens.
• Kundsupport
• Installationer
• Ta emot och registrera ärenden
• Felsökningar
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning som ingenjör eller inom IT.
• Meriterande med erfarenhet som supporttekniker, servicetekniker eller drifttekniker.
• God förmåga i svenska och engelska.
I rollen som supporttekniker pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Du trivs i att prata med kunder och motiveras av att agera problemlösande och ge förstklassig service. Det visar du med din förmåga att vara rådgivande i kunddialogen och du ser till att göra det lilla extra för kunden. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Att stötta kollegor vid behov är en självklarhet och du är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. I ditt arbete håller du en god struktur och hög kvalité. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supporttekniker, Drifttekniker, servicetekniker, Tekniker, IT, Heltid, Göteborg, Bravura, Omgående, Ingenjör, Consat Telematics, Consat, Kollektivtrafik.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund