Supporttekniker till Ekumeniska Centret på 50 %

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Ekumeniska Centret är en mötesplats för en rad organisationer och samfund. De finns tillsammans på en gemensam adress vid Alviks torg/Bromma i Stockholm. De har ca 250 arbetsplatser på Ekumeniska Centret. För att administrera och sköta servicefunktionerna i centret har en ideell förening bildats med namnet Ekumeniska Centret. Nu växer de och behöver en Supporttekniker för ett uppdrag på 50 % i 3 månader med start 1 september med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker kommer din huvudsakliga uppgift vara att hantera inkommande samtal-och mailärenden. Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av:
* att ta emot kundärenden och förmedla dessa till övriga tekniker.
* att ge handgriplig firstline-support till medarbetarna för MS-mjukvara,
arbetsstationer, skrivare och telefoner.
* att dokumentera, administrera och uppdatera arbetsrutiner och lathundar


Din bakgrund
Vi söker dig som framförallt har ett stort IT-intresse med goda kunskaper i Windows-miljön och är duktig på Office-paketet. Kanske har du tidigare erfarenhet från liknande arbete eller nyligen avslutat en utbildning inom IT. Du ska ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kunna behärska engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person tror vi att du är serviceminded och innehar god social kompetens. Du kan anpassa dig efter förändringar och kunna prioritera om vid behov. Vidare tror vi att du är en positiv och ordningsam person. Om du dessutom kan bidra med glädje och energi kommer du att bli en uppskattad kollega på Ekumeniska Centret. Om du tror att du är den vi söker så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Uppdraget startar med 3 månader from 1 september med möjligheter till förlängning. Deltid 50 %, arbetstider efter dialog med Ekumeniska centret

Tillträdesdag
1 september 2017

Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 50% Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 11 augusti 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024