Supporttekniker till en av Sveriges största myndigheter - Göteborg

Supporttekniker till en av Sveriges största myndigheter - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du ett seriöst intresse av IT som du gärna använder för att hjälpa användare avseende hård- och mjukvara? Tycker du att det låter spännande att arbeta i en betydligt bredare roll än i en traditionell supportteknikerroll? Då ska just du läsa extra noga! Här erbjuds ett längre uppdrag på en stor samhällsviktig myndighet i Göteborg, där du i en dynamisk IT-organisation får variation för att utveckla dina färdigheter. Tillgodogör dig fina meriter tillsammans med engagerade kollegor och bli en del i att skapa ett tillgängligt Sverige!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en supporttekniker, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete sker från myndighetens kontor i Göteborg.
Arbetsdagarna som supporttekniker
I ditt uppdrag kommer du som nämnt att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Du tar emot, registrerar, kategoriserar och prioriterar inkommande ärenden tillsammans med ditt team och strävar mot att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt – vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support.
Vidare arbetar du med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar och agerar första mottagningspunkt för myndighetens anställda. Tillsammans med teamet ser du till att alltid ge användarna ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande när du tillhandahåller stöd avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter. Vi ser gärna att du är med och bidrar till delaktighet genom att komma med förbättringsförslag samt delar kunskap och erfarenheter med dina kollegor.
Dina egenskaper
Vi ser gärna att du som skickar in en ansökan har ett seriöst intresse av IT och användarservice, är driven och har goda tekniska IT-kunskaper. Med god analytisk förmåga lyckas du snabbt identifiera fel och kan ge användaren en lösning på problemet. För att kunna ge det lilla extra som supporttekniker behöver du ha en god social kompetens, hög nivå av servicekänsla och du behöver kunna bemöta alla olika typer av användare på ett ödmjukt sätt. Som person tror vi att du är engagerad i arbetet, noggrann, strukturerad och – givetvis – även en lojal och pålitlig lagspelare!
Vi hoppas att du vill vara med och bidra till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet, pålitlighet och engagemang. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få veta mer om dig!
Kvalifikationer:
Avslutad gymnasieutbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Grundkunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning som konsult på heltid, till och med 2023-11-30. Start 2022-12-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson som kan nås på mejl frida.mansson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33416 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024