Supporttekniker till en spännande konsultroll i Älvsjö!

Supporttekniker till en spännande konsultroll i Älvsjö!

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter din nästa utmaning som supporttekniker i en Helpdesk? Då kan vi ha jobbet för dig! Just nu söker vi på Experis dig med tidigare erfarenhet inom IT support som vill jobba mot en spännande kund och supportera deras interna samt externa system och program. I arbetsuppgifterna ingår även övervakning av servrar (NOC). Vi ser fram emot din ansökan!

Placering: Älvsjö, Stockholm.
Omfattning: 100%, maj - tillsvidare
Arbetstider: Dag-, kväll-, samt nattpass



Rollen som Servicedesk Agent

I rollen som Servicedesk Agent kommer du att arbeta i Servicedesk/Helpdesk och supportera kundens olika system. Då detta är en 24/7 desk kommer arbetet att ske på rullande schema: måndag till söndag, där både dag- kväll- och nattpass förekommer. Självklart erhåller du OB ersättning för obekväma tider.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära följande:


* Att ansvara för flöden i olika system, i tjänsten förekommer många av företagets interna system.
* Hantera det dagliga arbetet innefattande mottagande och registrering av inkommande ärenden och felavhjälpning både via telefon och remote. Du kommer hjälpa användarna i deras plattform som baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook, även nätverksrelaterade samt applikationsfrågor kommer vara en del av din vardag.
* Identifiera och analysera problem.

Din profil

För att passa i denna roll söker vi dig som har:

* Några års arbetserfarenhet från tidigare supportroll där du jobbat med servicedesk-arbete och med ärendehantering.
* Goda kunskaper inom Active Directory, Officepaketet, Citrix, MS Office suite, MS Exchange och Office365, samt Windows 10.
* Grundläggande kunskaper inom Windows, Server, nätverk och ITIL.
* Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
* Kunskap i UNIX, NOC och Linux är mycket meriterande!

Utöver detta tror vi att du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs av att lösa problem. Då du har daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo och är öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Vidare är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem.


Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024