Supporttekniker till Evimeria

Arbetsbeskrivning

Vi är på en spännande resa inom e-hälsa och behöver stärka vårt team med en supporttekniker som delar vår vision om en vård fri från administration.

Om rollen 

Som supporttekniker är du en del av ett utvecklingsteam där din roll är att hantera supportärenden som kräver en djupare teknisk utredning. Oftast sker hanteringen i form av felsökning i produktens filsystem, databas eller gränssnitt. Felsökning sker tillsammans med teamets utvecklare och testare vid behov. Åtgärd vid konstaterat fel som teamet ansvarar för, prioriteras och planeras tillsammans med teamet och produktägaren.

Vid akuta behov kan det finnas behov av att åtgärda fel som uppstått i t.ex. databaser direkt genom körning av skript eller liknande. Vidare kan supportteknikern delta i utvecklingsarbetet genom att bidra med sin förståelse för användarbehov, felhantering och produktionsdata.

Eftersom patientsäkerhet är centralt i våra produkter och vi därmed hanterar väldigt känsliga data, värdesätter du som supporttekniker hos oss att möta krav på hög noggrannhet och säkerhetsmedvetenhet.  

Utmaningar

Vi arbetar i ett stort och komplext system som är ett kritiskt arbetsverktyg för många användare inom vården, vilket kan innebära att arbetsbelastningen emellanåt är hög. Organisationen och teamet strävar kontinuerligt efter att minska andelen manuellt arbete och arbetsbelastning, vilket kommer att frigöra supportteknikern till att bidra med sina expertkunskaper i utvecklingsarbetet.

Din profil

Vi tror att du är en problemlösare som har några års arbetslivserfarenhet inom teknisk support, applikationssupport eller annat kundnära arbete inom IT. Eftersom arbetet är kundnära och teambaserat så passar du bra för rollen om du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Vi söker dig som har: 

- Minst 1 år inom teknisk support eller support för IT-system/-produkt, alternativt annat kundnära arbete inom IT
- Har grundläggande koll på Linux-terminalen och SQL.
- Grundläggande förståelse för talad och skriven svenska och engelska


Bonus om du har erfarenhet av:

- Medicintekniska produkter
- Hälso- och sjukvård
- Programmering
- Ärendehantering i Jira
- Git
- HTML
- Testning




Vi erbjuder

För oss står välmående i fokus och vi erbjuder förmåner som träning på arbetstid, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, personalaktiviteter, grön bonus, flexibel arbetstid, visionsdag m.m. Evimeria erbjuder en hybrid arbetsplats, vilket ger dig som anställd flexibilitet med hur du disponerar din tid, även om vi gärna ser att alla kollegor träffas återkommande i en regelbunden form på kontoret. De som vill - är välkomna till kontoret varje dag i veckan.

Du kommer att hamna i ett team där vi inspireras starkt av teorier och principer som Lean, DevOps och Agile. Det innebär bl.a. att vi löser uppgifter som ett helt team, vi har hela tiden lärande och förbättring i fokus och vi respekterar människors tid. Vi tror att det här skapar en bra miljö för personlig utveckling och trivsel, samtidigt som vi skapar mer värde för våra användare.

Om Evimeria

Evimeria är ett mjukvarubolag som vägleds av vår vision om en hälso- och sjukvård fri från administration. Utifrån denna utvecklar, säljer och levererar vi e-hälsotjänster till våra kunder inom hälso- och sjukvården i Norden. Kärnan i vårt erbjudande är det egenutvecklade och webbaserade journalsystemet Webdoc. Utvecklingsarbetet har hälso- och sjukvårdens behov i fokus, med innovation och kvalitet som självklara stöttepelare. Våra kunder är i huvudsak privata öppenvårdsaktörer inom primär- och specialistvård, fysioterapi och företagshälsa.   

Evimeria EMR AB har över 70 medarbetare, med kontor i Stockholm och huvudkontor i Göteborg. Evimeria ingår i en koncern tillsammans med Metodika AB, AvansSoma AS och Medrave Software AB, tillsammans fyra helägda dotterbolag till Carasent ASA som är noterat på Oslobörs. Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. (https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/) Vid frågor som rör rollen kontakta gärna staffan.johansson@evimeria.se  (mailto:staffan.johansson@evimeria.se)

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Evimeria
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 17 december 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024