OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solokraft AB är en ledande återförsäljare av solel- och laddprodukter från bland andra Victron Energy. Vi säljer direkt till konsument och våra kunder finns i hela EU, främst inom segmenten marin och fritid.
För att stötta vår fortsatta tillväxt söker vi dig med tekniskt intresse och erfarenhet av testning av elektronikprodukter som kan ansvara för teknisk support, reklamationer, och returer.
I jobbet har du daglig kontakt med våra kunder via email och telefon. Det handlar om allt från tekniska frågor kring användning av produkterna till felsökning och reklamationshantering. Det är därför viktigt att du har social kompetens, är pedagogisk och lösningsorienterad, och talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du ansvar även för testning och klassificering av kundreturer samt reklamationshantering mot våra leverantörer. Här behöver du grundläggande svagströmskompetens, god IT-vana och goda kunskaper i MS Excel.
Vidare är du noggrann, flexibel och bekväm med tidvis hög arbetsbelastning.
B-körkort är ett krav.
Arbetsplatsen är Solokrafts lokaler i Järfälla, på gångavstånd från Jakobsbergs pendeltågsstation. Visst distansarbete kan förekomma men tjänsten kräver daglig närvaro på arbetsplatsen.
Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.