OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker nu en supporttekniker som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker i en first line kommer du att sköta driften och support av kundens system. Daglig kontakt med slutanvändare via telefon, ärendehanteringssystem och mail där du som supporttekniker kommer att felsöka och guida IT-relaterade problem. Vidare är dokumentation av ärenden och manualer något som ofta tillhör sin vardagliga arbetsdag.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.
Du har viss erfarenhet eller relevant utbildning inom IT samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.
Krav på erfarenhet
- Erfarenhet och/eller relevant utbildning av IT
- Viss erfarenhet i slutanvändarsupport
- Microsoftmiljö
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229