Supporttekniker till företag i Täby

Arbetsbeskrivning

SuperOffice är en av Europas ledande leverantörer av CRM-system.Företaget grundades 1990 och är idag en europeisk koncern med koncernhuvudkontor i Oslo.SuperOffice är ett publikt bolag som är noterat på Oslo börsen sedan 1997.SuperOffice lösningar och produkter distribueras via helägda dotterbolag i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Benelux, och Schweiz.Totalt har SuperOffice ca 200 anställda, alla specialiserade på sitt område inom CRM. Är du en person som tycker om att hjälpa andra?Har du breda tekniska kunskaper och viljan att utvecklas?Då är det dig vi söker!Vi söker en supporttekniker som skall ge teknisk support på våra produkter.Kontakten med användarna sker via telefon och E-post.Frågorna är varierande och rör allt från användning av programvaran till mer avancerade problem som kopplingar till databaser, Exchange med mera. I dina arbetsuppgifter ingår även försäljning av tilläggstjänster.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Då du är ett viktigt ansikte ut mot våra kunder krävs det att du är serviceinriktad, ansvartagande och en duktig problemlösare.Viktigt är också att du har ett förtroendeingivande sätt i telefon samt ett bra språkbruk i tal och skrift.Arbetet kräver breda tekniska kunskaper så vi vill att du har goda kunskaper inom Windows 2000 och XP, Windows 2003 Server, Active Directory, Exchange, VPN, TCP/IP samt Internet Information Server.Det är ett plus om du även är duktig på databaser, exempelvis SQL-Server, Oracle och DB2.Arbetstiden är 08:00-17:00 och du kommer att arbeta i ljusa och mycket fräscha lokaler i Täby.I denna rekrytering har SuperOffice valt att samarbeta med IT-Resurs.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-RESURS CNC AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 augusti 2007
  • Ansök senast: 26 september 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010