Supporttekniker till Försäkringsbolag - IT-avdelningen

Supporttekniker till Försäkringsbolag - IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Supporttekniker till försäkringsbolagets IT-avdelning som tillhör avdelningen tekniktjänster/servicedesk.

Dina arbetsuppgifter

Som Supporttekniker hos Försäkringsbolagets IT-avdelning blir du en del av ett team bestående av 5 personer. Teamet som är företagets servicedesk tillhör avdelningen Tekniktjänster inom IS/IT och ansvarar för IT-supporten till Försäkringbolagets cirka 750 interna användare. Teamet jobbar utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som sina värdeord.

Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd av Snille. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå i minst 3 månader med stor chans till förlängning.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office36
• Kunskap/erfarenhet från administration i Active Directory.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift.

Bolaget lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceinriktad, lyhörd för användarnas behov samt har lätt för att sätta dig in i deras frågeställningar och problem. Eftersom du bland annat kommer sitta i en fysisk supportdesk och ibland hjälpa användarna på plats så ser vi också att du är utåtriktad, kommunikativ samt besitter en positiv inställning. Då du ska hantera flertalet ärenden dagligen är det också viktigt att du är en god administratör som har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att arbeta med tekniska problem samt har ett genuint intresse för IT. Vi behöver se att du är driven, har förmågan att ta ansvar och se ett helhetsperspektiv.

Om Företaget

Mer information om bolaget ges längre fram i processen.

Om Snille

Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?

Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer hos Snille kommer att pågå löpande. Sista ansökningsdag är 2020-04-03. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Jenniefer Berg på telefon 08 562 159 18 eller på jenniefer@snille.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 25 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 71
None

Postadress

Kungsgatan 71
Stockholm, 11227

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024