OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigma Technology IT Infra AB söker nu två kvalificerade konsulter för att förstärka vårt kompetenta team av IT-supporttekniker. Vi söker dig som vill vara en viktig del av första linjens IT-support för en betydelsefull offentlig organisation i Linköping. Ditt arbete kommer att bidra till att säkerställa smidiga IT-lösningar och användarsupport för kundens medarbetare.
Om uppdraget
Som supporttekniker inom första linjen kommer du att vara en del av ett team bestående av cirka 14 dedikerade kollegor. Ditt uppdrag är att hantera och lösa ärenden som kommer in via telefon och webbportal. Dessa ärenden omfattar en bredd av uppgifter, inklusive användarstöd, felsökning, felavhjälpning, installation, administration och behörighetshantering. Du kommer att arbeta strukturerat med ärendehanteringssystem och ha tillgång till omfattande IT-stöd och verktyg. Kundens team hanterar upp till 1500-2000 ärenden varje vecka, varav två tredjedelar inkommer via telefon och resterande via webbportal.
Omfattning och placering
Uppdraget planeras att pågå från 1 januari 2024 till 31 december 2025. Det finns möjlighet till en förlängning på upp till tolv månader. Detta är en heltidsanställning, motsvarande 100% av en heltidstjänst. Arbetsplatsen är i Linköping, och det finns möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan.
Baskunskaper
Krav:
Utbildning på minst gymnasienivå eller relevant yrkeserfarenhet.
Förmåga att se samband mellan teknik, system, systemkomponenter och funktion.
Grundläggande teoretisk och praktisk kunskap om IT-infrastruktur.
God samarbetsförmåga och stresstålighet.
Meriterande:
Stark servicekänsla med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
Strukturerad och kvalitetsmedveten.
Förmåga att arbeta effektivt i ett högt arbetstempo och metodiskt
Förmåga att snabbt ta till sig nya uppgifter och arbetssätt.
Erfarenhet av arbete inom IT-support eller helpdesk inom offentlig verksamhet.
Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Vi ser långsiktigt på våra anställda och som konsult hos oss kommer du att få möta olika företagsmiljöer, människor och frågeställningar. Det är spännande, omväxlande och utvecklande. För att lyckas med de utmaningar och krav som ställs behöver du vara självgående, flexibel, målmedveten, relationsskapande och ha förmåga och vilja att lösa problem.
Vi erbjuder
Sigma Technology stöttar omvärlden, branscher, företag och anställda genom digitalisering, ny teknologi och nya tekniker. Vårt CSR-arbete har fokus på en hållbar framtid genom utbildning och innovation. Vi kombinerar en stark lokal närvaro med en global räckvidd och kapacitet och förväntar oss en bättre morgondag för alla.
Sigma Technology är Sveriges Top 1 Mest Rekommenderade Arbetsgivare (2019,2020,2021), Sveriges Top 3 Bästa Arbetsgivare (2019,2020,2021,2022) och Sveriges Best Managed Company (2019,2020,2021,2022, 2023). Vi är ett framåtdrivande globalt företag med en stark familjeanda. Hos oss kommer våra anställda först. Det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra, trivs och har rätt förutsättningar för att utvecklas.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att vara en framgångsrik supporttekniker inom första linjen, ser vi fram emot din ansökan.
Tack för ditt intresse för att bli en del av Sigma Technology IT Infra AB!