Supporttekniker till första linjens IT-support

Supporttekniker till första linjens IT-support

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

IT-förvaltningen har cirka 150 medarbetare som är placerade på olika orter inom Region Gävleborg. Orterna är Gävle, Sandviken, Bollnäs, Hudiksvall och Söderhamn. Inom IT-supporten är vi 28 medarbetare som tar ett gemensamt helhetsansvar för vår leverans. IT-supportens primära uppdrag är att erbjuda första och andra linjens support inom områdena system, teknik samt E-tjänstekort.

Trivs du med att vägleda och guida andra i det dagliga arbetet, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsten som supporttekniker hos oss.

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar i första linjen och hjälper våra kunder via telefon, e-post och fjärrstyrning. Tjänsten som supporttekniker är omväxlande. Du erbjuds möjligheten att hantera många olika typer av ärenden och områden. Ärendena har stor spännvidd från till exempel behörigheter, system- och teknikärenden. Du löser ärenden på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.

Som supporttekniker hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• behörigheter
• system- och teknikärenden
• att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion
• arbeta i en grupp som gillar att samarbeta och som stöttar varandra.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/


KVALIFIKATIONER
Som person är du positiv, utåtriktad och kommunikativ, med fokus att göra det bästa för våra användare. Du har ett professionellt bemötande i alla typer av möten.

I rollen som supporttekniker ska du ha
• minst tre års erfarenhet från tidigare supportarbete inom första linjen eller likvärdig erfarenhet
• god digitala kompetens
• kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.


ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

I regionstyrelseförvaltningen samlas arbetet med ledningsfrågor, stödfunktioner, forskning och utveckling samt våra förtroendevalda. Här arbetar vi bland annat med att hålla våra fastigheter i toppskick, att ekonomi, teknik och personal tas om hand på bästa sätt och att forskning och stöd bidrar till att utveckla Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gävleborg, IT-förvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 november 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024