OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Är du intresserad av IT-support? Tycker du att dina kollegor är det viktigaste som finns på en arbetsplats? Då har vi rollen för dig!
Vår kund är en välkänd aktör på marknaden och har en stor servicedesk där det kommer in många tekniskt utmanande ärenden, från högt till lågt och du löser ärenden självständigt. Du sitter i en mindre grupp med kollegor som du kan rådfråga vid knepigare ärenden. Användarna är både nationella och internationella användare inom bolaget. De allra flesta ärenden är kopplade till hård- och mjukvara. Hög kundnöjdhet är viktigt och du kommer att äga ärendet tills det är löst. Du kommer att arbeta i bolagets first line support via telefon, mail och chatt. Din sociala kompetens kommer att göra att du passar bra in i gruppen på plats och några av dina närmaste kollegor är andra konsulter från Thalamus som du kan slå följe med till roliga event som anordnas.
Hos kunden finns det möjlighet att gå internutbildningar och erfarenheten kommer att göra ditt CV än mer attraktivt. Du erbjuds en fast tillsvidareanställning med fast lön och med kollektivavtal (IT och telekom). Kunden sitter i Liljeholmen.
Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer. Så missa inte chansen att söka denna tjänst som tar dig vidare på en härlig resa inom IT.
Din bakgrund
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba med IT och/eller utbildat dig. Vi ser även gärna att du gillar att jobba i team men också att du kan ta eget ansvar.
Vi ser det som en stor fördel om du har någon erfarenhet av att supportera användare, via ärendehanteringssystem, chatt, telefon eller på plats.
Som person är du är serviceminded, flexibel och social.
Din profil
Krav
- Är serviceminded och vill hjälpa användare med tekniska problem
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
- Du kan både ta- och ge feedback
Meriterande
- Arbetat i support: telefon, chatt eller på plats
- Har gått IT-gymnasium eller motsvarande utbildning
Också meriterande om du har arbetat med följande: - Windowsklienter (7 och 10)
- Ärendehanteringssystem
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active directory
- Remote styrning
- Arbetat enligt ITIL
Din ansökan
Alla ansökningar hanteras via vår hemsida. Intervjuer sker löpande så ansök snarast. Starten för denna roll är 16/5. Vid frågor är du välkommen att ringa eller mejla:
Felix Hernvall: 08- 120 88 703, felix.hernvall@thalamus.se
Tilda Stenmark: 08- 120 88 704, tilda.stenmark@thalamus.se
Christoffer Böös: christoffer.boos@thalamus.se
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk,