Supporttekniker till helpdesk

Supporttekniker till helpdesk

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att arbeta med IT och teknik? Älskar du att hjälpa och stötta kollegor i tekniska problem? Motiveras du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och ta eget ansvar? Då är detta något för dig!

Vi söker nu supporttekniker med minst sex månaders erfarenhet av servicedesk till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker i helpdeskens första linje tar du emot samtal från användare som behöver hjälp med tekniska problem. Det kan vara allt från användarhantering i Active Directory till felsökning av mjukvaruapplikationer samt hårdvara. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon och fjärrstyrning. Du kommer även att ta emot och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i en roll som IT-supporttekniker är det viktigt att du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och tycker om att lösa problem. Du har ett genuint intresse för teknik och strävar efter att alltid ge bra service. Som person är du fokuserad och självgående och du har en gymnasiekompetens inom IT. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Krav för rollen
- Erfarenhet av administration i Active Directory
- Erfarenhet av support och felsökning i Microsoft 365, till exempel Outlook och Teams
- Datorer (PC, chromebook, macbook)
- Applikationsinstallationer
Meriterande
Du har under de senaste 12 månaderna felsökt och hanterat ärenden i en strukturerad servicedesk.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024